fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/01/ספרים-מומלצים.jpg

5 ספרים חדשים על נשים חזקות: רבי מכר מרתקים שמומלץ מאוד לקרוא השבוע

סודות ותככים בין אוהבים, להיות אמא בגיל 40, ומה עושה אשה שבעלה “המושלם” מתברר כבוגד. המלצות ספרים של “רות עבור” לסוף השבוע

1ברידגרטון הדוכס ואני

עטיפת הספר “ברידג’רטון – הדוכס ואני”

כשעונת החיזורים בלונדון נפתחת

אם ראיתן את הסידרה המצליחה ״ברידג’רטון״, על קורותיה המסעירים של משפחת אצולה בריטית, בטח תאהבו את הספר הראשון “ברידג’רטון – הדוכס ואני”, מאת ג’וליה קווין, שהיווה בסיס לסידרה בנטפליקס. הרקע: 1813. חרושת שמועות עקשנית ברחובות לונדון גורסת, כי סיימון באסט עומד להציע נישואים לאחות חברו הטוב ביותר, דפני ברידג’רטון היפה, שכבר עברה את תקופת פרקה.

אבל שניהם, גם סיימון, שאין בכוונתו להתחתן לעולם, וגם דפני, יודעים את האמת: שהכל חלק מתרמית; תוכנית שרקמו יחד כדי להגן על סיימון – מפני האמהות הדורסניות של החברה הגבוהה וכדי לעזור לדפני למשוך מחזרים ראויים, עכשיו, כאשר ידוע לכל שהיא מוצאת חן בעיניו של הדוכס המבוקש.

אבל בעוד דפני רוקדת בזרועותיו של סיימון, נשף אחר נשף, היא מתקשה יותר ויותר להזכיר לעצמה שהחיזור הזה הוא זיוף אחד גדול. אולי זה החיוך הזדוני שלו או המבט בעיניו כשהוא מסתכל בה. מה שברור הוא שדפני מתאהבת. עכשיו היא חייבת לעשות את הבלתי אפשרי ולשכנע את ההולל הנאה, שהתוכנית הקטנה והחכמה שלהם צריכה להשתנות מעט ושהדבר ההגיוני ביותר בשבילם יהיה להתאהב באמת.

“ברידג’רטון – הדוכס ואני”, מאת ג’וליה קווין, הוצאת “אהבות”.

2כל הפרחים בפריז

עטיפת הספר “כל הפרחים בפריז”

פריז הכבושה היא לא מקום לאלמנות צעירות

בעיר שבה נושבות רוחות מלחמה עזות, סלין הצעירה מנסה לשמור על שיגרת חיים עבור קוזי, בתה הקטנה. היא עושה כל שביכולתה כדי להסתיר ממנה את ההתרחשויות, וממשיכה לעבוד בחנות הפרחים הוותיקה של אביה, מכינה זרים יפהפיים לתושבי השכונה. כאשר קצין גרמני מגלה את מוצאה היהודי, הפחדים הגרועים ביותר שלה מתממשים. סלין מבינה שעליה להשיב מלחמה כדי להציל את בתה.

עשורים לאחר מכן, באותה דירה פריזאית, קרוליין האמריקנית מוצאת את עצמה ללא בדל של זיכרון מעברהּ. היא מתאוששת מתאונת דרכים ומגלה שבמשך שנים חיה חיים עצובים ובודדים. כאשר בחיפוש מקרי בדירה היא נתקלת במכתבים שכתבה סלין לאהובהּ לפני כל אותן שנים, היא אוזרת עוז ויוצאת למסע שיוביל אותה אל עברה האבוד, אבל גם לעתיד שממתין לה. “כל הפרחים בפריז” מאת שרה ג’יו הוא רומן מרגש על אומץ לב ונחישות, על אהבת אם ועל יכולתו המופלאה של הלב לסלוח.

“כל הפרחים בפריז”, מאת שרה ג’יו, הוצאת “תכלת”.

3לרשת את אידית

עטיפת הספר “לרשת את אידית”

ההפתעות הגדולות שהחיים מזמנים לנו

“לרשת את אידית” הוא רב מכר מרגש שבועט בבטן הרכה של הקורא, על הזדמנות שנייה ועל ההפתעות הגדולות שהחיים מזמנים לנו. הספר מביא את סיפורה של מגי שיטְס, אם חד הורית מניו-יורק, שימשה במשך שנים כממרקת הבלתי נראית של בתי העשירים בעיר כדי לשרוד. היא קרצפה, צחצחה, איבקה והבריקה את בתיהם. כל זה משתנה כשמעסיקה לשעבר נפטרת ומשאירה למגי ירושה מדהימה: בית בסג-הרבור. אז מה הקאץ’? הוא מגיע עם דיירת: אידית, אמה בת השמונים ושתיים של המנוחה.

לאידית יש אלצהיימר – או זה לפחות מה שהרופאים אומרים לה – אבל היא זוכרת היטב כיצד בתה לייזה היטיבה להאיר את החדר, או הותירה עננים שחורים בלכתה. כעת לייזה שמה קץ לחייה והשאירה את אידית כירושה, כמו ספה או שרשרת פנינים, לאשה צעירה הלבושה בבגדים זולים, אם לפעוטה.

גם מגי וגם אידית משוכנעות שלהסדר הזה אין כל סיכוי, אבל בעוד הקיץ גווע נרקם בין השתיים קשר אמיץ, ואידית, המבינה שזיכרונה הולך ומתעמעם, חשה צורך לחלוק את הסוד שנצרה בלבה קרוב לחמישה עשורים.

“לרשת את אידית“, מאת זואי פישמן, הוצאת “ידיעות ספרים”.

4גנבת החלומות

עטיפת הספר “גנבת החלומות”

היא רק רוצה להיות אמא

רגע לפני גיל 40, רננה שקד מוצאת את עצמה בנקודת ההתחלה. כל מה שהיא מבקשת לעצמה הוא שקט, אבל החזרה הביתה לקיבוץ “הרדופים” מעוררת בה זיכרונות עבר כואבים ומאלצת אותה להתעמת עם כל מה שהשאירה מאחוריה לפני שנים. היא לא רוצה להתאהב. היא לא מחפשת בעל. היא רוצה רק דבר אחד מבלי שכלום יעמוד בדרכה – להיות אמא. יש לה תוכנית, ואם רק תפעל לפיה, היא תגשים את חלומה.

אלון אזולאי הוא לא חלק מהתוכנית. הוא הסחת דעת שעלולה להסיט אותה מהדרך. הוא מציב בפניה מראה שאינה רוצה להתבונן בה, ואם היא לא תיזהר, המחיר עלול להיות הרסני. הוא ההפך הגמור מכל מה שחיפשה, אבל מה אם הניגוד המוחלט ביניהם הוא גם מה שיכול להפוך אותה לשלמה?

“גנבת החלומות”, מאת אילת סווטיצקי, הוצאת “דבש”.

5בלתי שבירים

עטיפת הספר “בלתי שבירים”

בלתי שבירה בפרובנס

ביום ההולדת ה-42 שלה יוצאת סופי בלום לחגוג עם בעלה המסור גייב וחבריהם הקרובים. ארוחת הערב מוגשת בלוויית רכילות משעשעת: אתר הדייטינג לאנשים נשואים, “אשלי מדיסון”, נפרץ, ורשימת הבוגדים נחשפה. אלא שאז מתברר כי בעלה “המושלם” של סופי מככב ברשימה.

סופי, מושפלת ואבודה, בורחת לפריז כדי לפגוש את בתה בת העשרה שלומדת שם. אחרי ביקור קצר בפריז היא נוסעת למושבת האמנים בסן-פול-דה-ואנס, ושם מגלה את עצמה מחדש בכנות מכאיבה ובהומור – הן את חושניותה והן את שאיפותיה כפסלת.

סופי בלום משילה מעליה את עברה ונעה במסלול מכשולים לא מוכר, נחושה לשוב ולפרוח. היא מניחה לאני האמיתי שלה לצמוח בתוך הנוף הציורי של פרובנס, לקראת שינוי יסודי בחייה. האם יום ההולדת הכי גרוע שלה יהפוך למתנה לכל החיים?

“בלתי שבירים”, מאת ליסה בר, הוצאת “סימנים”, “ידיעות אחרונות”, “ספרי חמד”.

;