fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/01/פעילויות-חינם-בסגר.jpg

תקועה בבית? 20 רעיונות לפעילויות בחינם שישמרו על מצב הרוח שלך בסגר

מקורסים אונליין לצילום ועיצוב, דרך לימוד שפות, ועד למשחקי טריוויה והרצאות מקוונות מרתקות

1פעילויות חינם בסגר

Photo by Outcast India on Unsplash

ללמוד אונליין חינם

בוודאי יש המון דברים שרצית להתעמק בהם, ללמוד ולחקור לעומק. זה בדיוק הזמן ללמוד את כל מה שרצית ואף פעם לא היה לך זמן. לפנייך, קורסים חינם אונליין:

1.קורסים באתר לשכת התעסוקה: באתר תמצאי 22 קורסים מקוונים בתחומים מגוונים, כמו קורס אקסל, אקסל למתקדמים, אנגלית עסקית, תוכנות אופיס, שפות, וורדפרס, פוטושופ, פאוורפוינט, כתיבה שיווקית, קידום אתרים ועוד. מדובר באתר חינמי ענקי ובו תכנים רבים ומושם דגש רב גם על שיווק ופעילות עסקית ברשת בעקבות הסגר.

כתובת: https://www.taasuka.gov.il

2.האזנה להרצאות מקוונות ב”האוניברסיטה הפתוחה”: מיטב המרצים של האוניברסיטה הפתוחה נותנים גישה חינמית להרצאות בנושאים מגוונים, כמו אמונות טפלות, מוזיקת רוק-פופ וגלובליזציה תרבותית, מצב הרוח ומצב הדמוקרטיה בימי קורונה, איך נוצרת תנועה חברתית, היסטוריה וספרות ב”מלחמה ושלום” של טולסטוי, מה לעשות עם הרגשות הקשים בזמן הסגר ועוד. היכנסי לאתר, לחצי למעלה על “הרצאות” ובחרי ב”הרצאות העשרה”.

כתובת: https://www.openu.ac.il/todaynews/

3.קורסים באתר “קמפוס”: אתר שמרכז לא פחות מ-270 קורסים מקוונים בחינם מכלל האוניברסיטאות והמכללות בארץ. אפילו תוכלי לקבל תעודה בסיום הקורס! בין הקורסים: מיתוג אישי – איך לבלוט בעולם העבודה?; נטוורקינג – ליצור רשת קשרים להתקדמות מקצועית; וורד ואקסל למתחילים; ערבית מדוברת למתחילים; מבוא לאמנות, פמיניזם ומגדר; איך מנצחים וירוסים; ועוד.

כתובת: https://campus.gov.il/course/

4.ללמוד שפות ב”דואלינגו”: רוצה לשפר את הספרדית מהסדרות שאת רואה? רוצה ללמוד צרפתית לטיול הבא? הפלטפורמה מציעה לימודי שפות בחינם לגמרי והלמידה נעשית באופן הדרגתי עם תרגולים אינטראקטיביים אפקטיביים. אפשר ללמוד במחשב ואפשר להוריד את האפליקציה לסלולר.

כתובת: https://www.duolingo.com

5.ללמוד תחביבים וכישורים חדשים: עזבי את פינטרסט, מצאנו לך תחביבים חדשים. האתר מציע חודשיים ראשונים בחינם כדי שתוכלי לעבור את תקופת הבידוד/סגר בכיף ולרכוש תחביבים חדשים כמו צילום, ציור, אנימציה, כתיבה, עיצוב ועוד.

כתובת: https://www.skillshare.com

לשחק כמו גדולה

גם משחקים טובים לבריאות ומחזקים את המוח. הרבי לשחק במשחקי קופסה  או במשחקי מחשב.

6.אתר “יויו”: לגדולים וגם לקטנים, אתר שמציע את כל המשחקים האפשריים, כולל צביעה אונליין, חידות, פעילויות בבית וגם משחקים מיוחדים לסגר. באתר למעלה מ-6000 משחקי רשת חינם, כשכל יום מוסיפים כאן עוד משחקים חדשים. המשחקים החדשים מחולקים לקטגוריות רבות, כמו משחקי פעולה, משחקים לשניים, טריוויה, משחקי חשיבה, משחקי קלפים, משחקים ישנים, ועוד. למעלה מ-1,000 משחקים עובדים גם בסלולר אונליין ללא הורדה.

כתובת: http://games.yo-yoo.co.il/games_play.php?game=1836

7.אתר “נטריוויה:” אתר הכולל אלפי שאלות במיגוון רחב של נושאים שבו תוכלי לבדוק את הידע הכללי שלך ולהחזיר את המוח שלך לעניינים.

כתובת: https://www.netrivia.co.il/trivia

8.אתר “סוליטר ברשת”: כל משחקי סוליטר באתר אחד – 5 משחקי פריסל; 8 משחקי סוליטר וקלונדיק, 8 משחקי סוליטר עכביש; סוליטר יוקון; סוליטר גולף, ועוד. יש אפשרות לשחק רק משחקים פתירים, עם סטים מיוחדים של קלפים ורקעים ואפשרות להקטין ולהגדיל את הקלפים.

כתובת: https://www.solnet.co.il

9.משחקים לילדות – “גירלי” הוא אתר משחקים לבנות בלבד, עם קטגוריות מגניבות כמו בובות, ציור, צביעה, נסיכות, קניות, מפורסמים ומפורסמות, איפור, עיצוב, בישול, פיות, מוזיקה, הרפתקאות, ועוד.

כתובת: girli.co.il

10.משחקים לילדים: בפורטל Poki, יוכלו ילדייך לשחק ביותר מ-20,000 משחקים בחינם, בקטגוריות הפופולריות ביותר, כמו משחקי בישול, משחקי כדורגל, משחקי הלבשות ופאזלים, כמו גם משחקים שמבוססים על הסרטים והסדרות האהובות על ילדייך, כמו משחקי Adventure Time, משחקי הקול בראש, ומשחקי היורשים. באוסף המשחקים הרחב תמצאי קלאסיקות וגם משחקים חדשים.

כתובת: https://poki.co.il

לראות נטפליקס

11.”ברידג’רטון”: סידרה אמריקאית העוקבת אחר עולמה התחרותי של החברה הגבוהה בלונדון של המאה ה-19, בשנת 1813 ליתר דיוק, ימי רג’נסי הרומנטיים, ומביאה את סיפורן של משפחות תוססות ודרמטיות, ובראשן שמיניית בני משפחת ברידג’רטון המלוכדת, המחפשים אהבה ואושר בעונת החיזורים בבירה הבריטית.

הסידרה עוקבת אחר שמונת האחים במשפחת ברידג’רטון, ארבעה בנים וארבע בנות, כשהם מחפשים את אהבות חייהם, אך מתמקדת בדפני (פיבי דינבור), הבת הבכורה, כשהיא נכנסת לשוק הנישואים התחרותי. זה כולל סידרה של מסיבות וריקודים שבהם נשים צעירות מוצגות בפני גברים צעירים, שלימים קוראים למועדפות שלהן להיבדק על ידי משפחותיהם אם הן מתאימות.

12.”לופן”: סידרה בת 10 פרקים (המשוחררים בשני חלקים) בהשראת הרפתקאות ארסן לופן, דמות ספרותית מאת מוריס לבלאן, שהשחקן עומאר סי מגלם דמות המושפעת ממנו. ב-1995 אסאן דיופ הצעיר הזדעזע מהתאבדות אביו, שהואשם בגניבה שלא ביצע. 25 שנה מאוחר יותר, אסאן הוא גנב ג’נטלמני שמשתתף בגניבת מחרוזת שהיתה שייכת למארי אנטואנט. התכשיט, שהוצג במוזיאון הלובר, היה שייך למשפחת פלגריני העשירה. הוא רוצה לנקום במשפחה זו, שהאשימה את אביו והביאה להתאבדותו בתא המאסר. מסעו להגשמת הנקמה רצוף בהשראות ורמזים מהדמות הספרותית האהובה עליו -“הפורץ הג’נטלמן” ארסן לופן.

13.”ריטה”: סידרת דרמה קומית מדנמרק שעונתה החמישית עלתה לפני כמה חודשים. הדרמה עוקבת אחר ריטה, מורה בבית ספר שמסתדרת מצוין עם התלמידים, אבל עם המבוגרים קצת פחות. חייה של המורה חסרת העכבות מקבלים תפנית בלתי צפויה כאשר החבר שלה מתקופת התיכון נכנס שוב לתמונה.

14.”מרצ’לה”: סידרה בלשית בריטית של ה-BBC, שבה מככבת אנה פריל כמרצ’לה באקלנד, בלשית לשעבר שחוזרת לעבודה כדי לחקור מקרה פתוח מלפני 11 שנים, שבו מעורב רוצח סדרתי בלתי מזוהה שכפי הנראה חזר לפעולה. מרצ’לה נאלצת גם להתמודד עם משברים בחיי המשפחה, משום שבעלה החליט לעזוב אותה ולקחת עמו את שני ילדיהם.

15.“את האורח הבא אין צורך להציג” עם דייויד לטרמן: עונה שלישית לתוכנית האירוח של מנחה הטלוויזיה האמריקאי המיתולוגי דיוויד לטרמן, שנפגש עם דמויות ידועות מרחבי העולם לראיון עומק אישי, כולל סיורים מרתקים מחוץ לסט. בין המרואיינים: קים קרדשיאן, רוברט דאוני ג׳וניור, ברק אובמה ועוד.

לזכור, לצחוק, לכתוב

ועוד המלצות טובות של משרד הבריאות לימי הסגר והבידוד:

16.נזכרות בטוב: כשאנחנו נזכרות באירועים שמחים ובאנשים שאנו אוהבות, מציפים את המוח הכימיקלים הטובים השומרים על בריאותנו וגורמים לשמחה. זה בדיוק הזמן לסדר את התמונות המשפחתיות והסרטונים המשפחתיים שהולכים ונערמים בתיקיות; להיזכר בחופשות משותפות וברגעים מצחיקים; לסדר למצגות; ולערוך קליפ לכל בני המשפחה. זו מתנה שלא תישכח ומתנות גורמות לעונג מיוחד.

17.אוהבות מדע: אם את אוהבת מדע, באתר של מכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, הכינו לך חידות, משחקי טריוויה וכתבות מעניינות על מדע וטכנולוגיה. כאן תוכלי לגלות את הסודות המדעיים המסתתרים במטבח עם ניסויים פשוטים ומתכונים טעימים; ליהנות מקורסים מקוונים של המכון, מחידות, משעשועים, מאתגרים ומניסויים מדעיים; ולערוך ניסויים קלים וכיפיים בבית. נכנסים לאתר ולוחצים על “תקועים בבית”.

כתובת: https://www.davidsoncourses.com

18.בוחרות לצחוק: הצחוק טוב לבריאות. כשאנחנו צוחקות, הסטרס יורד באופן אוטומטי. כל מה שגורם לך לצחוק – זה הזמן.

19.מאזינות למוזיקה: מוזיקה מורידה חרדה, מעלה את הכימיקלים של העונג ומחזקת את המערכת החיסונית. חוקרים הראו שמוזיקה מורידה את מפלס החרדה באופן מאוד משמעותי. התמסרי לפס הקול שלך ותני לכל השירים הטובים להציף את הגוף והמוח.

20.כותבות ונהנות: תמיד רצית לכתוב ויש לך סיפור שמחכה לצאת לאור? זה בדיוק הזמן לכך. אנשים שכותבים מאושרים יותר. כתיבה נותנת תחושה טובה של עשייה, של משמעות ועוזרת לנו לעבד רגשות ומחשבות. בנוסף, הכתיבה היא פעולה, ולכן היא מעבירה אותנו ממחשבות למעשים.

 

;