fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/09/רימון-גדול.jpg

שנהיה מלאות כרימון: למה כוס מיץ רימונים היא בדיוק מה שאתן צריכות עכשיו?

לרגל ראש השנה: למה כוס מיץ רימונים היא בדיוק מה שאת צריכה עכשיו? דר’ עומר גלעדי, הרבליסטית קלינית ומטפלת פרא-רפואית, מסבירה את היתרונות הבריאותיים של הרימון, שמתברר שמוסיף המון

רימון מוסיף המון

צילום: Unsplash

תוספת של נוגדי חמצון מסייעת לגוף להתמודד בחורף עם רדיקלים חופשיים. היתרונות הם רבים – הפחתת תהליכי הרס של תאים, האטת תהליכי הזדקנות, שיפור בתפקודי המוח וזרימת הדם, שיפור התפקוד של מערכת החיסון, ועוד. וזה לא הכל – הוספה של נוגדי חמצון בכמות נאותה לתזונה היומית שלנו לא מחייבת רכישה של תוספים יקרים או נטילת גלולות ותוספי מזון מעיקים. להיפך – הגדלת כמות נוגדי החמצון היומית יכולה להיות הפינוק היומי שלכם! למשל, תוספת של כוס מיץ רימונים טבעי וטעים לתזונה היומית שלכם, תספק לא רק את כל נוגדי החמצון הנדרשים לגוף, אלא עוד יתרונות בריאותיים רבים. איך? קיראו ותגלו.

רדיקלים חופשיים, מי אתם?

הרדיקליים החופשיים הם תוצרים של תהליכי החמצון בגוף שלנו. במהלך חילוף החומרים שמתרחש באופן טבעי בגוף משתחררים גם רדיקלים חופשיים, שהם מולקולות פעילות המסוגלות לגרום להרס רקמות ולהאטה של תהליכים בגופנו. בכמויות מאוזנות, הרדיקלים החופשיים אינם מזיקים והם אף חיוניים לחלק מן התהליכים המתרחשים בגוף. אולם כאשר כמות הרדיקלים החופשיים גבוהה ביחס לכמות נוגדי החמצון שבגוף, נוצר מצב הקרוי “סטרס חמצוני”, שבו קיים סיכון לפגיעה במבנה החלבונים, במולקולות ה-DNA, ביעילות מערכות הגוף השונות כמו מערכת החיסון ואחרות, ואף סיכון מוגבר למחלות כמו סרטן, אלצהיימר ודמנציה.

ישנם גורמים באורח החיים המערבי שלנו הפוגעים ביכולת הגוף לשמור על איזון בין רדיקלים חופשיים לנוגדי חמצון, ביניהם: זיהום אוויר, סטרס, עישון, תזונה לא בריאה, חשיפה לחומרי הדברה, ועוד. מודעות וצריכה מוגברת של נוגדי חמצון, עשויה לעזור לגוף למצוא איזון מחודש ולהפחית את הבלאי הנגרם למערכות גופנו עקב החשיפה לרדיקלים חופשיים בכמות גדולה.

נוגדי חמצון – החיילים במלחמה על התחמצנות מערכות הגוף

נוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים) הם מולקולות המספקות לנו הגנה מפני פעילות הרדיקלים החופשיים. ישנם המון חומרים שהם בעלי פעילות נוגדת חמצון, ביניהם ויטמינים (למשל ויטמין C, ויטמין E ובטא קרוטן), מינרלים (כמו סלניום ומנגן), קו-אנזימים (כמו ה-10Q המפורסם), ועוד. שוק תוספי המזון מציע שפע של אפשרויות להגברת הכמות היומית של נוגדי חמצון, אבל אין שום הכרח ליטול תוספת מהם דווקא בצורה של כמוסות. תוספת של נוגדי חמצון בתזונה, אם אפשר ביחד עם שינויים קלים בתזונה ובאורחות החיים לקראת שמירה מיטבית על גוף בריא, תסייע לאיזון בין הרדיקלים החופשיים לנוגדי החמצון.

כמה נוגדי חמצון צריך ביום?

כמות נוגדי החמצון המתאימה לשמירה על איזון אצל כל אחד היא סובייקטיבית, וחשוב להיעזר באיש מקצוע, כמו דיאטנית או יועץ תזונה, כדי לקבוע תפריט יומי אישי שמתאים בדיוק למאפיינים ולאורח החיים שלכם. ההמלצה הרשמית של משרד החקלאות האמריקאי בנוגע לכמות נוגדי החמצון שיש לצרוך ביום היא 3,000 יחידות ORAC. הכמות המירבית של נוגדי חמצון בה הגוף יכול להשתמש ביום היא 5,000, כלומר כל כמות מעבר לזו תהיה לא יעילה במלחמה ברדיקלים החופשיים.

מיץ רימון – מוסיף המון!

אחת הדרכים היעילות ביותר לצרוך תוספת משמעותית של נוגדי חמצון היא תוספת של מיץ רימון. כוס אחת ביום, אם אפשר בבוקר על קיבה ריקה, תאפשר לגופכם לקבל חיזוק משמעותי של חיילים במלחמה על בריאות הרקמות והמערכות ומניעת הזדקנות ובלאי הגוף. הרימון מכיל פוליפנולים – נוגדי חמצון עוצמתיים, והוא מכיל יותר מהם ביחס ליין אדום ואפילו לתה ירוק. מיץ הרימון מכיל את הכמות הגדולה ביותר של נוגדי חמצון והוא נפלא כתוספת של נוגדי חמצון באופן יומיומי. כוס מיץ רימונים (עד 250 מ”ל ביום) היא דרך נפלאה ליהנות מכל היתרונות הבריאותיים שהרימון מספק. תוכלו לחצות רימון ולסחוט אותו באמצעות מסחטה.

מיץ רימון – נוגדי חמצון זה ממש לא הכל!

כוס מיץ רימונים מכילה מיגוון רכיבים בריאותיים, ובנוסף לחיזוק בתחום נוגדי החמצון היא יכולה לסייע בהתמודדות עם:

     * רמות גבוהות של LDL – כולסטרול “רע”.

     * שמירה על בריאות מערכת הלב וכלי הדם, הגנה על דפנות כלי הדם.

     * שיפור וטיפוח של עור בריא וזוהר.

     * שיפור בריאות מערכת העיכול, וסיוע בהתמודדות עם זיהומים במערכת העיכול.

     * פעילות מעכבת של האנזים ACE המשפיעה לטובה על לחץ הדם.

 

;