fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/07/אנה-גדול.jpg

שומרות על כושר: אנה ארונוב מעניקה טיפים טובים לריצה בחום מהניסיון האישי שלה

הקיץ החם כבר מזמן פה, איתו בא גם הקושי באימונים, וזה דורש קצת שינויים. אנה ארונוב, שלא מוותרת לעצמה באף מזג אוויר ורצה ללא הפסקה, מעניקה לכן טיפים טובים לריצה בקיץ החם

אנה ארונוב

אנה ארונוב לא רק רוקדת, היא גם רצה, כמעט מדי יום. איך היא עושה את זה? קבלו טיפים שווים.

אנה: “הקיץ החם כבר מזמן פה ואיתו בא גם הקושי באימונים. זה דורש קצת שינויים. אנסה לתת כמה טיפים לריצה בחום מניסיון אישי שלי:
1. בקיץ אני תמיד מורידה עומסים. אין תחרויות וזה זמן טוב להכין את הגוף לעונה הבאה. המהירות יורדת גם בגלל הלחות והחום, אבל גם כי אין מה להביא את הגוף לקצה אם אין מרוצים באופק. זה זמן טוב לעבודת טכניקה, אימוני חוף, עליות וחיזוקים. מה גם שבחום הדופק עולה מהר יותר, והאימונים הופכים למאתגרים. תנסו להקשיב לגוף. תתחילו לאט, ואז תגבירו לפי תגובת הגוף לתנאים בחוץ.
2. שעות אימונים. אני גם ככה רצה מוקדם בבוקר. בקיץ הזמן זז לשעות מוקדמות יותר, להספיק לסיים לפני השמש. אני יודעת שלרובכם קשה לקום ב- בבוקר5, אבל יש גם שעות שקיעה. תעשו הכל בשביל לא לרוץ בשמש חזקה בשעות 9-17 בערך. זה פשוט מסוכן ולא חכם.
3. מסלול. תבחרו מסלול הכי מוצל, עם כמה שפחות שטח פתוח לשמש ותדאגו לברזיות בדרך.
4. מים, מים, מים. גם במהלך היום שווה לשתות יותר, כי מזיעים בלי קשר לריצה. וגם בדרך אני לא מפחדת לעצור לשלוק מים ושטיפת פנים כל 20 דקות בערך. אף אחד לא רודף אחריי, אז אין סיבה לא להתרענן. יחד אם זאת אל תגזימו, במהלך הריצה שתייה מרובת גורמת לתחושות לא נעימות בגוף.
5. כובע. שווה לצאת עם כיסוי ראש לריצה. זה ישמור גם על הראש ממכת חום וגם על הפנים. אני אישית לא אוהבת לרוץ עם משקפיים, אבל לרוב זה מה שרצים עושים. כובע ומשקפיי שמש! ואל תשכחו לשים קרם הגנה בפנים, בכתפיים, או בכל איזור אחר חשוף בגוף.
6. תשתו איזוטוני. אנחנו מזיעים לא רק את הנוזלים שיש בגוף, אלא גם את המינרלים והמלחים. זה הכתמים הלבנים שיש על הגוף אחרי הריצה. במשקה איזוטוני יש את כל מה שתאבדו בכמויות זיעה של ריצות קיץ. יש גם כדורי מלח או מגנזיום. אני אישית מעדיפה איזוטוני.
7. שפשפת. בגלל לחות, חום וזיעה יש יותר סיכוי לחיכוך של הבגד עם העור. תשתמשו בקרמים ומשחות נגד שפשפות כדי למנוע תחושות לא נעימות. לבנות זה לרוב קו של גוזיית ריצה או מכנסי שורטס. אני לא יודעת מה משתפשף יותר לבנים.
זהו. תדאגו לעצמכם בקיץ. אין סיבה להפסיק אבל יש דרכים לשמור על הגוף ולסבול פחות. יאללה, ריצות קיץ נעימות לכם”.

אנה ארונוב

;