fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/04/טל-גדול.jpg

טל מן: למה לא גילו לי בזמן את סרטן צוואר הרחם?

טל מן חשפה לפני כחודש כי חלתה בסרטן צוואר הרחם וכי המחלה חזרה בשנית. עכשיו לאחר שנותחה, היא עונה על שאלות שהיפנו אליה נשים רבות מכל רחבי הארץ

טל מן במחלקה האונקולוגית בתל השומר

טל מן החודש במחלקה האונקולוגית בתל-השומר

טל מן היא בחורה אמיצה, חזקה ומעוררת השראה. היא נאבקת בסרטן צוואר הרחם בגבורה, פועלת להקמת מרכז תמיכה למחלימות מהמחלה בבית החולים תל-השומר, ובנוסף כותבת על המחלה כדי שכל הנשים יקשיבו לגוף שלהן וילכו להיבדק.

היום היא שיתפה בפייסבוק שלה: “אני מקבלת המון הודעות שבהן אתן שואלות אותי איך גיליתי, ואיך יכול להיות שבדיקת הפאפ שעשיתי היתה תקינה ובכל זאת היה לי סרטן. אז התשובה היא מאוד ארוכה ולא חד-משמעית ואני אנסה לקצר ולפשט.

בחודש יוני בשנה שעברה הגעתי לבית החולים עם דימום אל-ויסתי בשפת הרופאים, דימום חזק מאוד, פתאומי, לא בזמן המחזור. לאחר שעצרו את הדימום, ראו בעין גידול שממנו נלקחה ביופסיה והשאר כבר ידוע. אני עשיתי בדיקת פאפ כשנתיים לפני אותו אירוע מדמם, והוא יצא תקין.

נתחיל מזה שההמלצות משתנות כל הזמן, אבל נכון לימים ההם הומלץ לעשות בדיקת פאפ אחת ל-3 שנים. יכול להיות שבשנתיים שבין הבדיקות הסרטן התפרץ אצלי בצורה אגרסיבית והגיע למימדים שבהם גילינו אותו.

אצלי המיקום של הגידול לא היה במקום ה״רגיל״ שממנו לוקחים פאפ, ויכול להיות שכשאני עשיתי את הבדיקה עדיין לא התפתחו אצלי תאים או שהבדיקה לא נלקחה מהאזור שהיו בו תאים. יכולות להיות עוד סיבות רבות. השורה התחתונה היא שלא היה שום מחדל רפואי ולא רשלנות – תודה לכל עורכי הדין החמודים שהציעו לי טיפול מסור ונאמן.

שאלה נוספת שחוזרת על עצמה הרבה: איך דר’ קורח ״פיספס״ את ההתחלה והגילוי היה כבר בשלב מחלה מתקדם עם גידול של 6 ס”מ וגרורות. אז אני רוצה לחדד ולהבהיר  -את דר’ קורח ודר’ פלדר, שני המלאכים שלי מהמרכז הרפואי שיבא תל השומר, היכרתי אחרי הגילוי.

כשחזרו תוצאות הביופסיה ואובחנתי עם סרטן צוואר הרחם – כל הדרכים, ההמלצות, הרבנים ואמא שלי הובילו לאדם אחד – לדר’ יעקב קורח. זה הוא שהמליץ על פרוטוקול טיפול של קרינה, כימותרפיה וברכיתרפיה, שאותו עברתי במרכז הסרטן בתל השומר בניצוחה המקצועי והמחבק של דר’ שירה פלדר.

אז השורה התחתונה היא שאף אחד לא פיספס, בטח לא דר’ קורח.

ההמלצה שלי היא להיות קשובות לגוף, לדימומים, גם אם קלים בין מחזורים, לאחר קיום יחסים, לבצע בדיקות פאפ מתי שצריך ואם תחושת הבטן שלך מרגיעה אותך יותר לבצע כל שנה, אז לכי על זה.

יש כיום בדיקות חדשות, בדיקות מיקרוסקופיות, והרבה קידמה שהרופאים המעולים מבינים בה הרבה יותר ממני. אני מבטיחה לרכז ולפרסם בקרוב את הפרוטוקולים וההמלצות האחרונים, את הבדיקות הכי חדשות ואת ההיילייטס מהמאמרים הכי עדכניים. אתייעץ עם אנשי המקצוע הטובים ביותר ואסכם לכן את ה״עשי ואל תעשי״ או במקרה הזה, עשי ועשי למניעה מירבית.

לילה טוב והרבה בריאות ואושר, טל”.

טל מן ושתי בנותיה

טל מן עם שתי בנותיה

השרשרת והתליון שעיצבה טל מן כתרומה להקמת מרכז תמיכה למחלימות מסרטן צוואר הרחם בבית החולים תל-השומר

השרשרת והתליון שעיצבה טל מן כתרומה להקמת מרכז תמיכה למחלימות מסרטן צוואר הרחם בבית החולים תל-השומר

;