fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/07/אפקט-מסיכות-הקורונה-גדול.jpg

אפקט מסיכות הקורונה: עלייה בטיפולים האסתטיים סביב אזור העיניים

דר’ אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית אסתטית, ודר’ להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, מסבירים הכל על הזרקות שממלאות נפחים, מרימות ומחליקות קמטים, המתאימות לימי הקורונה

1אפקט מסיכות הקורונה

Photo by Engin Akyurt on Unsplash

מי שחושקת בניתוח פלסטי כנראה תצטרך לדחות את הסיפוק למועד אחר. בימים אלה, כשמגיפת הקורונה משתוללת, עדיף לא להתאשפז שלא לצורך. אז מה עושים אם מראה עור הפנים עייף, נפול וחסר חיים ורוצים איזה בוסט מרענן? נעזרים בהזרקות שממלאות נפחים, מרימות, מחליקות קמטים ומעניקות אפקט של מתיחה זמנית.

בעקבות עטיית מסיכות הקורונה, מתברר כי יש עלייה בטיפולים האסתטיים סביב אזור העיניים. שאלנו את דר’ אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית אסתטית (ומי שאחראי על הניתוח המוצלח של המסעדנית רותי ברודו) על טרנדים בעולם ההזרקות בתקופת הקורונה.

דר’ רווה: “השימוש במסיכה שינה עבורנו את סדרי העדיפויות מבחינת טיפולים אסתטיים בפנים. אם עד לא מזמן הזרקה למילוי שפתיים היתה הפופולרית והמבוקשת ביותר, הרי שכיום, בימי מגיפת הקורונה והשימוש ההכרחי במסיכה, הטרנדים השתנו, וההשקעה הניכרת ביותר כיום היא בשליש העליון של הפנים.

2דר אברי רווה מומחה בכירורגיה פלסטית. צילום אורית פניני

דר’ אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית: “ההשקעה הניכרת ביותר כיום היא בשליש העליון של הפנים”. צילום: אורית פניני

מצח: לדברי דר’ רווה, אזור הגבות והשליש העליון של הפנים מאבדים נפח בתהליך ההזדקנות, מה שמקנה לעור הפנים מראה עייף ועצוב. באמצעות ההזרקה מרימים את הגבות לגובה הנכון בהתאם למבנה ומשיבים לאזור הרקות את הנפח שאבד.

הרמת גבות וטיפול בקמטי הבעה במצח, בין הגבות ובצדי העיניים, נעשים באמצעות הזרקת בוטוליניום טוקסין (בוטוקס), המחליש באופן זמני את השרירים שיוצרים את הקמטים. הטיימינג המושלם להזרקת בוטוקס, הוא בגילאי 30-35 ואילך, כשמבחינים בקמטוטים ראשונים. מילוי הרקות מתבצע באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית, המשיבה נפח לאזור במידה מדויקת. התוצאה: עיניים פקוחות, גבות מורמות יותר ומראה יותר פתוח ורענן.

הרמת עצמות לחיים: עצמות לחיים גבוהות הפכו לטרנד שהחל בהוליווד בשנים האחרונות. עם העלייה בגיל, אובדת כמות רבה משכבת השומן התת-עורית באזור הפנים, בלי קשר להרגלי הטיפוח שלנו. איבוד הנפח באזור הלחיים גורם להיווצרות רקמת עור עודפת המשתלשלת כלפי מטה אל עבר קו הלסת ומעניקה מראה רפוי ועייף של הפנים.

הזרקה באזור הלחיים, שמקנה מראה צעיר ורענן, יוצרת אפקט של “הרמת הפנים” ומשפיעה לטובה על קמטי הנזולביאל (בין האף לפה), והם פחות שקועים בעקבות ההזרקה. מילוי נפח הלחיים יכול להיעשות באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית או הזרקת שומן עצמי.

טיפול במרקם העור: שיגרת עטיית המסיכה בימי הקיץ החמים מזיקה גם לעור עצמו. הזיעה המצטברת והאדים מתחת למסיכה גורמים לעור להיות גס יותר וחסר ברק, ולעיתים אף גורמת להתפרצות אקנה. אחד הטיפולים הפופולריים בעונה זו הוא פילינג בשילוב טיפול במכשור מותאם לעונה, שמאפשרים לחדש את העור, לרענן אותו ולשוות לו מראה צעיר יותר.

עבור מטופלות השפתיים, המסיכה מהווה יתרון, שכן היא יכולה להסתיר בקלות את הנפיחות המתלווה להזרקה בשפתיים. זו אורכת כמה ימים וכך ניתן לעבור את הטיפול בקלות בלי צורך לאפר ולהסתיר. הטיפולים מתבצעים במרפאה, בפעולה פשוטה ומהירה, והתוצאה המתקבלת היא של מראה פנים טבעי, צעיר וחטוב, עם החלמה מהירה וחזרה מידית לשיגרה.

3דר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור צילום יחצ

דר’ להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור: “יש לבוטוקס שימושים מפתיעים רבים”. צילום: יח”צ

מה שבוטוקס יכול לעשות

דר’ להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, מגלה דברים מפתיעים שבוטוקס יכול לעשות. לדבריה, “אנחנו מכירות בוטוקס רק בהקשר לקמטים אבל יש לו עוד שימושים מפתיעים שכדאי להכיר, לא סתם הפך החומר הזה לכל כך מבוקש בעולם ותהיו בטוחות שהוא לא עומד להיעלם בקרוב כי יש לו יכולות נוספות”.

שיפור מצב אקנה – הבוטוקס יכול לגרום להפחתה בהפרשת החלב. כדי לטפל באקנה בצורה טובה רק על ידי בוטוקס יש צורך בכמויות עצומות, מה שעלול לשתק לחלוטין את שרירי הפנים וליצור להם מראה בעייתי וקר. עדיף לטפל בבוטוקס לאקנה בעיקר באזור המצח.

יצירת מראה של הרמת פנים זמנית – לאנשים בעלי מבנה פנים מסוים ניתן לעצב את תווי הפנים באמצעות הזרקת בוטוקס. חשוב לדעת שהזרקת בוטוקס לחלק התחתון של הפנים לא מתאימה לכל מבנה פנים והיא דורשת מיומנות מאד גבוהה של המטפל.

הענקת אשליה של הרמת אף עם הגיל האף צונח. לעיתים הזרקת בוטוקס לחלק התחתון של האף תגרום לו להתרומם חזרה לפחות למספר חודשים. זה קורה על ידי החלשת השריר שמושך את האף למטה.

עיצוב קו הלסת לעיתים יש מבנה לסת רחב, אם מלידה או אם בגלל לעיסת מסטיק מוגברת. המראה ניתן לריכוך על ידי הזרקת בוטוקס לאזור לעיצוב מחדש של קו הלסת. כמו כן, ניתן לחדד מחדש קו לסת שאיבד את צורתו המתוחה. חשוב לדעת, שהזרקת בוטוקס לחלק התחתון של הפנים אינה מומלצת לכל מבנה פנים ודורשת מיומנות רבה של המטפל.

הרמת שפתיים מי שרוצה לשפר במעט את מראה השפתיים אבל לא רוצה שיראו מנופחות, הזרקה של כמות מזערית של בוטוקס לשפה העליונה תשווה להן מראה רענן יותר וטבעי.

מתיחת צוואר פעולה אפשרית שאינה מתאימה לכולן. בוטוקס יכול לשפר מראה של צוואר עייף ורפוי, אבל צריך לקחת בחשבון מספר דברים לפני הטיפול, שכן מדובר בהזרקת כמות גדולה של בוטוקס והמתיחה נשמרת פחות זמן מאשר טיפול בוטוקס לקמטי ההבעה. הטיפול לא מתאים למי שיש לו עודף עור משמעותי.

החלקת קמטוטים בעור המחשוף – ניתן לטשטש את קמטוטי המחשוף המופיעים עם הגיל על ידי הזרקת מעט בוטוקס לאזור.

מיגרנות – בוטוקס יעיל למיגרנות ועוזר לעיתים להעלמתן, ככל הנראה בגלל שהוא חוסם איתותי כאב הנשלחים אל המוח ומשחרר שרירים בראש, כך שהם הופכים פחות רגישים לכאב. זו לא אופציה טיפולית ראשונה במקרה של מיגרנה, אלא מתאים לאלו הסובלים מהבעיה ולא מגיבים לטיפולים מקובלים אחרים. בדרך כלל מי שמזריק בוטוקס כדי להעלים את בעיית המיגרנה הם נוירולוגים.

הזעת יתר מדובר בבעיה שכיחה ביותר בעיקר בבתי השחי ובכפות הידיים והרגליים. הבוטוקס מונע את מעבר הסיגנל בין העצב לבלוטת הזיעה והזיעה אינה מופרשת. אנשים שסובלים מהזעת יתר מוגבלים מאוד בתפקודם וטיפול פשוט עם תוצאות מצוינות נותן הקלה דרמטית בתסמינים ומאפשר שיפור משמעותי באיכות החיים של המטופלים.

 

;