fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/05/דוקאביב-גדול.jpg

“דוקאביב” אצלכם בסלון: פסטיבל הסרטים הדוקומנטריים מגיע אליכם השנה עד הבית

בפלטפורמה האינטרנטית יוצגו כמה מסרטי הפסטיבל הבולטים לאורך השנים בתשלום סמלי בלבד, החל מסרטים בינלאומיים בולטים מהשנים האחרונות ועד מבחר סרטי ביכורים ישראלים שהוקרנו ב”דוקאביב” 2019

בימים של ריחוק חברתי, פסטיבל הסרטים הדוקומנטריים “דוקאביב” הופך ל”דוקוסטרים” ומנגיש סרטים לקהל היושב בבית. כך תוכלו ליהנות מ-10 ימים רצופים עם מיגוון סרטים בינלאומיים בולטים מהשנים האחרונות (כולם מתורגמים לעברית!), מבחר סרטי ביכורים ישראלים שהוקרנו ב”דוקאביב” 2019, אירועי אונליין, שיחות וידיאו עם במאים והקדמות לסרטים – כולם יהיו לצפייה אצלכם בסלון בין ה-13-23 במאי 2020, במחיר של 10 שקלים לסרט, או במחיר של 80 שקל לכל הסרטים.

גם בגרסת האונליין לא נטשו מפיקי הפסטיבל את מסורת התמיכה ביצירה מקומית, וכל ההכנסות מצפיות בסרטים הישראלים יועברו ישירות ליוצרים. מספר הכרטיסים מוגבל ומומלץ לשריין כרטיסים מראש באתר הפסטיבל. אגב, הפסטיבל המסורתי של “דוקאביב” יתקיים בתל-אביב בתאריכים 3-12.9.20. ואלו חלק מהסרטים שיוקרנו:

1גולדה

מתוך הסרט “גולדה”

“גולדה”, ישראל-גרמניה, 2019, 88 דקות

מארגני “דוקוסטרים” מציעים כמה מסרטי הביכורים הישראלים של השנים האחרונות, בהם “גולדה”, סרטם של שגיא בורנשטיין, אודי ניר ושני רוזנס, המביא את סיפורה של האשה הראשונה והיחידה שהנהיגה את ישראל – גולדה מאיר – מהיום שבו נכנסה למשרד ראש הממשלה כמעט במקרה ועד היום שבו פרשה, בודדה ומובסת.

2אנג'ליקה

בוריס שץ ובתו מתוך הסרט “אנג’ליקה”

“אנג’ליקה”, ישראל, 2019, 75 דקות

“אנג’ליקה” של דן פאר, מספר על יצירות אמנות מתפוררות שהתגלו במקרה בבוידעם וחשפו מערכת יחסים טרגית בין אבי האמנות הישראלית, בוריס שץ, לבתו הסודית אנג’ליקה.

3לבנטינית

ז’קלין כהנוב בסרט “לבנטינית”

“לבנטינית”, ישראל, 2019, 50 דקות

הבמאי רפאל בלולו יצא למסע בישראל ובצרפת בעקבותיה של המשוררת הלבנטינית ז’קלין כהנוב. באמצעות מפגש עם חברותיה ואינטלקטואלים בשיח המזרחי בישראל, הוא עוקב ומגלה מה קרה ללבנטיניות הישראלית כאופציה תרבותית של כבוד וגאווה. מדובר בסרט ה-14 במיזם “העברים”.

4הדברים הקטנים

מתוך הסרט “הדברים הקטנים”

“הדברים הקטנים”, ישראל, 2019, 70 דקות

סרטה של הבמאית מיכל אהרונסון. יהודל’ה נפרד מאביו הגוסס, הרב פרומן. הוא מתעד זאת דרך מצלמה שנתנה לו מיכל, במאית תל-אביבית שמלמדת אותו צילום. כשאביו נפטר, הוא מוריד את הכיפה ויוצא למסע של חיפוש דרך.

5זונה כמוני

מתוך הסרט “זונה כמוני”

“זונה כמוני”, ישראל, 2019, 60 דקות

סרטם של יעל שחר ושרון יעיש. לפני עשרים שנה נחטפה צ’ילה בהונגריה על ידי ארגון סוחרי נשים ישראלי והוכרחה לעבוד בזנות. עכשיו היא יוצאת לחפש אחר החוטפים שלה. אחרי שחזרה אל הגיהינום, האם תצליח לצאת ממנו שוב?

6ילדי האשראם

מתוך הסרט “ילדי האשראם”

“ילדי האשראם”, ישראל, 2019, 67 דקות

ב-20 השנים הראשונות לחייו, גדל יוצר הסרט בשני מקומות: בירושלים, ובאשראם הודי, בהנהגתו של גורו. 20 שנה אחר כך הוא יצא למסע לברר מה מסתתר בסוד שהיה צריך לשמור לגבי המקום, ומה קרה לכל שאר ילדי האשראם.

7פתח את הפה

מתוך הסרט “פתח את הפה”

“פתח את הפה”, ישראל, 2019, 58 דקות

עומר, יזן ומוחמד בני ה-12 חיים בעיר לוד. כשאלה, מורה מברית המועצות לשעבר, פותחת מקהלה בבית ספרם, נפתח בפניהם חלון אל עולם חדש ופנטסטי, אל מול המציאות השבורה שבחוץ.

8מאורת הזאבים

מתוך הסרט “מאורת הזאבים”

“מאורת הזאבים”, ארה”ב, 2015, 84 דקות

בין הסרטים הבינלאומיים אשר יוצגו ב”דוקוסטרים” אפשר למצוא את “מאורת הזאבים”, זוכה פרס השופטים בפסטיבל סאנדנס, שמציג את סיפורם של שבעה אחים, בני משפחת אנגולו, אשר היו כלואים לאורך כל ילדותם על ידי אביהם בדירה מתפוררת במנהטן, ולמדו על העולם האמיתי רק בזכות הסרטים שבהם צפו, מה שהניע אותם לפרוץ החוצה ולגלות את זהותם העצמאית.

9קינגמייקר

מתוך הסרט “קינגמייקר”

“קינגמייקר”, ארה”ב ודנמרק, 2019, 100 דקות

סיפורה של אימלדה מרקוס שרוצה לחזור ולשלוט בפיליפינים, ולשם כך היא סוללת את דרכו של בנה, בונגבונג, לנשיאות. היא גם ממתגת את עצמה מחדש, ואת הרודנית האכזרית והמושחתת שהייתה היא מנסה להמיר בתודעת הציבור בדמותה של נדבנית רכת לב. הסרט ישודר ביוני בערוץ HOT8.

10הסרט השמח

מתוך הסרט “הסרט השמח”

“הסרט השמח”, ארה”ב, 2016, 95 דקות

סרט אודות חייו של המעצב סטפן סגמיייסטר, שלמרות שחייו נראו מושלמים, החליט לנסות לעצב את עצמו מחדש. אחרי חודשים של מדיטציה, טיפול פסיכולוגי ותרופות פסיכיאטריות שהוא מתעד בסרט יצירתי במיוחד, הוא מגלה שהחיים (והסקס, והמוות) מורכבים אבל גם משעשעים ואופטימיים.

11לגלות את ויויאן מאייר

מתוך הסרט “לגלות את ויוויאן מאייר”

“לגלות את ויוויאן מאייר”, ארה”ב, 2013, 83 דקות

סיפור חייה של האומנת המוזרה ששמרה בקנאות על פרטיותה, אבל איש לא דמיין שבחדרה הנעול ויוויאן מאייר מחביאה יותר ממאה אלף צילומים אשר מעמידים אותה בשורה הראשונה של צלמי המאה ה-20.

12ההתגלות של הילמה אף קלינט

מתוך הסרט “ההתגלות של הילמה אף קלינט”

“ההתגלות של הילמה אף קלינט”, גרמניה, 2019, 93 דקות

הילמה אף קלינט היתה חלוצת הציור המופשט. ב-1901 העולם לא היה בשל להכיר באשה, שוודית, שקיבלה את השראתה מקולות ממימד אחר. יצירותיה המהפנטות שהוצגו לאחרונה במוזיאון גוגנהיים בניו-יורק חוללו מהפכה בתפיסת ההיסטוריה של האמנות.

13דינה

מתוך הסרט “דינה”

“דינה”, ארה”ב, 2017, 101 דקות

דינה היא אשה שקשה לא לרצות לחבק. למרות תערובת של לקויות נפשיות היא נחושה להיות מאושרת. הסרט האינטימי, זוכה פסטיבל סאנדנס, מלווה אותה בימים שלפני החתונה עם סקוט ומגלה אשה שיודעת לאהוב ולחשוק בעוצמות מדבקות ממש.

14אהובי, אל תחצה את הנהר

מתוך הסרט “אהובי, אל תחצה את הנהר”

“אהובי, אל תחצה את הנהר”, דרום קוריאה, 2014, 86 דקות

אינטימיות עמוקה ונדירה בין בני זוג קוריאנים, שגם אחרי 76 שנות נישואים השיגרה שלהם מלאה מחוות של דאגה ואהבה. התיעוד המרהיב מלווה אותם בחודשים שלקראת הפרידה הבלתי נמנעת, שהיא בעיניהם פרידה זמנית בלבד.

;