fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/10/פסטיבל-גדול.jpg

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 בחיפה יתקיים בחול המועד סוכות, מה-12.10 ועד ה-21.10

לפסטיבל הסרטים בחיפה מגיעים מדי שנה כ-300 אלף איש הלוקחים חלק ב-280 הקרנות של סרטים חדשים מרחבי העולם, באירועי מוזיקה חיה ובהקרנות פתוחות לכל המשפחה. סרטי הפסטיבל מוקרנים במשך עשרה ימים, בחמישה אולמות לאורך רכס הכרמל, מהבוקר ועד חצות ובמתחם מציאות מדומה בעיר התחתית הפועל בימי חול המועד

1מאט דימון וכריסטיאן בייל בפורד נגד פרארי

מאט דיימון וכריסטיאן בייל ב”פורד נגד פרארי”, הסרט הפותח את הפסטיבל

במהלך ימי פסטיבל הסרטים בחיפה, שיתקיים בחול המועד סוכות, יבקרו בו כ-300 אורחים, קולנוענים, יוצרים, שחקנים ואנשי תעשיית הקולנוע מישראל ומהעולם. אורחי הפסטיבל נפגשים עם הקהל ועם יוצרי הקולנוע, בשיחות המתקיימות לאחר הקרנות הסרטים, בקבלות הפנים בגן הפסטיבל, בכיתות האמן, בכנסים בינלאומיים ובדיונים קולנועיים. גם השנה יחגוג הפסטיבל את הישגיו האמנותיים של הקולנוע הישראלי העכשווי ואת היותו מגוון ובלתי מתפשר, הנוגע בנושאים חברתיים ורב-תרבותיים.

רוב סרטי הפסטיבל הם זוכי פרסים ונבחרי הפסטיבלים החשובים בעולם. התחרויות הבינלאומיות המתקיימות בפסטיבל: תחרות “כרמל” לקולנוע בינלאומי – בה מתחרים סרטים עלילתיים מרחבי העולם; תחרות “בין יהדות לישראליות”, העוסקת בקו התפר בין זהות יהודית וזהות ישראלית; ותחרות “עוגן הזהב” – לסרטי ביכורים.

במסגרת הפסטיבל ייערכו תחרויות הקולנוע הישראלי: תחרות הקולנוע העלילתי הישראלי באורך מלא; תחרות הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי באורך מלא; ותחרות הקולנוע הקצר (עלילתי, דוקומנטרי, אנימציה). כל צוותי השיפוט של התחרויות מורכבים משופטים מקצועיים מהארץ ומרחבי העולם.

לצד הפסטיבל מתקיימת מדי ערב תוכנית עשירה של אירועים הפתוחים לקהל וכוללים הופעות מוזיקה חיה, הקרנות סרטים תחת כיפת השמים, יריד אמנים ופעילויות לילדים בגן מניה שוחט ובפיאצה (כיכר האודיטוריום החדשה). כל בתי הקפה לאורך רכס ומרכז הכרמל פתוחים ושוקקים חיים עד השעות הקטנות של הלילה. לפניכן כמה סרטים מומלצים:

2מאט דימון בפורד נגד פרארי

מאט דיימון ב”פורד נגד פרארי”

“פורד נגד פרארי”

12.10.19 – סרט הפתיחה של הפסטיבל: ארצות-הברית, בכיכוב מאט דיימון וכריסטיאן בייל, ב”אודיטוריום”

זוכי האוסקר מאט דיימון וכריסטיאן בייל מככבים בסרט המבוסס על סיפורם האמיתי של מעצב המכוניות פורץ הדרך קרול שלבי (דיימון) והנהג הבריטי חסר הפחד קן מיילס (בייל), אשר נאבקו יחד בהתערבות תאגידית, בחוקי הפיזיקה ובשדים שלהם עצמם, על מנת לבנות מכונית מירוץ מהפכנית עבור יצרנית הרכב פורד ולהתחרות במכוניות השולטות של אנזו פרארי, במירוץ 24 השעות של לה מאן בצרפת של 1966. הסרט מגיע לחיפה היישר מן הבכורה בפסטיבל טורונטו.

3קתרין דנב ביום הולדת שמח

קתרין דנב ב”יום הולדת שמח”

“יום הולדת שמח”

12.10.19 – צרפת, בכיכוב קתרין דנב, באולם “קריגר” (כרמל צרפתי)

“היום יום הולדתי ואני רוצה לדבר רק על דברים שמחים”. בבית כפר מרווח ומעט דהוי, עם טפטים פרחוניים, מאפה בתנור וגן גדול, מתכנסת משפחה צרפתייה לחגוג את יום הולדתה ה-70 של אם המשפחה, אנדריאה (קתרין דנב). אנדריאה, אשה שלווה ואוהבת, אינה יודעת שה”הפתעה” שממתינה לה, ביקור פתע של בתה הבכורה קלייר, שאיש לא ראה מזה שלוש שנים, תשנה לחלוטין את טיבו של היום. הבמאי הצרפתי המוערך סדריק קאהן ליהק צוות משובח של שחקנים, בסרט שנוסך רעננות, חיבה ואנרגיה בז’אנר המוכר של הדרמה המשפחתית.

4בשם האם

סצינה מתוך הסרט “בשם האם”

“בשם האם”

13.10.19 – איטליה-ארגנטינה, באולם “טיקוטין”

פאולה, נזירה צעירה, מגיעה מאיטליה לארגנטינה כדי להשלים את ההכשרה שלה לחיי פרישות ב”הוגאר”, מרכז איטלקי דתי לאמהות בנות-עשרה בבואנוס-איירס. לוסיאנה ופטימה, שתיהן בנות 18, הן שתיים מן הצעירות שמתגוררות במקלט. המפגש בין האמהות הצעירות לאשה שוויתרה על האמהות יעלה שאלות טעונות ויוביל לסיבוכים. זהו סרט ביכורים של הבמאית התיעודית האיטלקייה מאורה דלפרו, שביססה את סרטה העלילתי הראשון על חוויותיה. דלפרו מגישה דרמה מרתקת, מלוטשת ומעוררת מחשבה, שזכתה בשלושה פרסים בפסטיבל לוקאנרו, כולל ציון לשבח ופרס חבר השופטים העולמי.

5הסרט אמא

סצינה מתוך הסרט “אמא”

“אמא”

14.10.19 – ספרד-צרפת,  באולם “רפפורט”

עשר שנים עברו מאז שבנה בן השש של אלנה נעלם – הילד התקשר מצרפת, אמר שהוא על החוף ולא יכול למצוא את אביו, ומאז לא נראה. היום אלנה גרה בסמוך לאותו חוף, על הגבול עם ספרד, ומנהלת בית קפה. כאשר היא פוגשת נער צרפתי שמזכיר לה את בנה, מתפתחת בין השניים מערכת יחסים שמערערת את סביבתם. “אמא” מגיע לפסטיבל חיפה הישר מן הבכורה בפסטיבל ונציה, שם זכה בפרס השחקנית במסגרת ‘אוריזונטי’. המותחן הפסיכולוגי המשובח מבוסס על סרט קצר של הבמאי, שהיה מועמד לאוסקר, ואף משתמש בו כהקדמה.

6בשורות טובות

סצינה מתוך הסרט “בשורות טובות”

“בשורות טובות”

14.10.19 – ישראל, באולם רפפורט

לירן וטלי, זוג בשנות השלושים לחייהם, חולמים להביא יחד ילד לעולם. השניים מתבשרים שיצטרכו לעבור טיפולי פוריות והמסע, שנראה בתחילה פשוט, הופך למורכב ומלא תלאות, עם כל הקשיים הפיזיים והנפשיים הנלווים לכך, הלחצים המשפחתיים וכמובן האתגר שמעמידים הטיפולים בפני הזוגיות של השניים. האם תחזיק אהבתם מעמד? סרטו החדש של ארז תדמור עוסק בתופעה כאובה ומוכרת ומבוסס על חוויותיו האישיות של הבמאי.

7התשוקה של אנה מניאני

סצינה מתוך הסרט “התשוקה של אנה מניאני”

“התשוקה של אנה מניאני”

15.10.19 – איטליה-צרפת, ב”סינמטק”

מי יכול לשכוח את מבטה של אנה מניאני ב”רומא עיר פרזות”? מופלאה ופשוטה, קומית וטרגית, שבירה ופראית, מניאני נחשבת לאחת השחקניות הגדולות והמוערכות בתולדות הקולנוע. במהלך קריירה גדושת יצירות מופת היא הפכה לסמל הניאו-ריאליזם האיטלקי, חידשה את ייצוג הנשים על המסך, הרשימה את הוליווד והיתה לאיטלקייה הראשונה שזכתה באוסקר. הסרט התיעודי החדש מבוסס על קטעי ארכיון שעדיין לא נחשפו, ראיונות עם השמות הגדולים של התקופה וקטעי סרטים. הסרט שואב אותנו אל תור הזהב של הקולנוע האיטלקי ומשרטט את מסעה של כוכבת יוצאת דופן.

8שנות חיינו היפות

אנוק איימה וז’אן-לואי טרנטיניאן ב”שנות חיינו היפות”

“שנות חיינו היפות”

16.10.19 – צרפת, ב”אודיטוריום”

“שנות חיינו היפות”, שהוא המשך לסרט הקלאסי “גבר ואשה” מ-1966, יוקרן במעמד הבמאי הצרפתי קלוד ללוש. ללוש מאחד מחדש את השחקנים האייקוניים אנוק איימה וז’אן-לואי טרנטיניאן, 53 שנה אחרי הסרט המקורי, ומגיש דרמה רומנטית, מרגשת וצובטת לב, על חיים ואהבה, זיכרונות וחרטות. בסרט הראשון, היו הגיבורים גבר ואשה שנסחפו לרומן בלתי צפוי ועיצבו את מה שידענו על אהבה. בסרט החדש,  ז’אן-לואי נדמה אבוד, שבוי בידי זיכרונותיו. בנו מבקש לעזור ומוצא את אן, האשה שז’אן-לואי לא יכול לשכוח. השניים שוב יחד והסיפור מתחיל מחדש.

9האושר המוחלט

סצינה מתוך הסרט “האושר המוחלט”

“האושר המוחלט”

16.10.19 – ישראל, ב”סינמטק”

סרטו של הבמאי אביב אור מושלם. סיפור הסרט: “כשהייתי בת שש-עשרה אחותי הגדולה, רחל, עברה לגור בקיבוץ נאות סמדר למורת רוחם של הוריי. שמועות רבות ריחפו מעל המקום המסוגר הזה. היו שראו בו כת, וביוסף ספרא המנהיג הרוחני שלו, גורו. אך, כמו אחותי, גם אני ראיתי בו גן עדן עלי אדמות, ורק חיכיתי להזדמנות לבקר בו, להתענג על יופיו של נווה המדבר הפורח הזה, וליהנות מחברת האנשים החכמים ומאירי העיניים שהקימו אותו. כשרחל מחליטה לעזוב בטריקת דלת לאחר חמש-עשרה שנה, אני יוצאת למסע בניסיון להבין למה”.

;