fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/01/גיל-ביידן.jpg

תכירו את דר’ ג’יל ביידן: “מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה זהות משלי וקריירה משלי”

הגברת הראשונה של ארה”ב היא דוקטור לחינוך, אשה עובדת, לוחמת זכויות נשים, לא רק האשה שאיתו

1ג'יל ביידן צילום ויקיפדיה

דר’ ג’יל ביידן: “אנחנו זקוקים למנהיגות שמסתכלת עלינו, כמו שג’ו מסתכל על משפחתו”. צילום רשמי: ויקיפדיה

חודש לפני שנכנסה לבית הלבן כאשת הנשיא ה-46 של ארה”ב, היתה מעורבת דר’ ג’יל ביידן במרכזה של סערה תקשורתית ברשתות החברתיות לאחר שג’וזף אפשטיין, סופר, מרצה וכותב טורים של “וול סטריט ג’ורנל”, ביקש ממנה להשמיט את התואר דוקטור משמה שכן היא אינה רופאה אלא בעלת תואר שלישי בתחום החינוך.

הביקורת הסקסיסטית של אפשטיין נפתחה במילים: “מאדאם הגברת הראשונה – גברת ביידן – ג’יל – ילדונת: קצת עצות על מה שנראה כמו עניין קטן, אבל אני חושב שזה אינו עניין בלתי חשוב. האם יש סיכוי שתזרקי את התואר דר’ שלפני שמך? דר’ ג’יל ביידן נשמע ומרגיש רמאות שלא לומר עם נגיעה קומית”.

ברשתות החברתיות סערו הרוחות ויצאו נגד המאמר. שחקנית הקולנוע דברה מסינג כתבה בתגובה: “איזה מפגן מגעיל של שנאת נשים”; אשת התקשורת מגאן זעמה: “אני כל כך חולה מהדרך שבה נשים מוכשרות, משכילות, מצליחות כמו דר’ ג’יל ביידן נתקפות בתקשורת על-ידי גברים מיזוגנים”.

בעלה של סגנית הנשיא הנבחר קמלה האריס, עו”ד דאגלס אמהוף, יצא אף הוא נגד המאמר ואמר: “דר’ ביידן זכתה בתארים שלה בעבודה קשה ובלב טהור, היא מהווה השראה עבורי, עבור תלמידיה ועבור אמריקאים ברחבי העולם. הסיפור הזה לעולם לא היה נכתב על גבר”.

תגובתה של דר’ ג’יל ביידן, 69, שמאחוריה קריירת חינוך ארוכה, לא אחרה לבוא: “הוראה היא לא מה שאני עושה – אלא מי שאני”. ואילו בעלה, הנשיא הנבחר ג’ו ביידן, הסביר באחד מאירועי הניצחון: “לכולכם שם ברחבי הארץ. רק תחשבו על המחנכת האהובה עליכם, שנתנה לכם את הביטחון להאמין בעצמכם. כזו גברת ראשונה ג’יל תהיה”.

לא רק האשה שאיתו

בהתחשב בקריירה הפוליטית הממושכת של ג’ו ביידן ותפקידו לשעבר כסגן נשיא בשתי קדנציות, משפחתו בילתה זמן רב באור הזרקורים. אשתו של הנשיא הנבחר, דר’ ג’יל ביידן, ידועה בעיני רבים קודם כל בזכות הקריירה שלה במשך עשרות שנים כמחנכת, בעבודתה החברתית כגברת השנייה, ובהיותה מחצית מזוג פוליטי.

במשך שנים רבות היא לא הייתה מעורבת במיוחד בפוליטיקה והמשיכה להתמקד בשאיפות הקריירה והמשפחה שלה. בזמן שג’ו בנה את הקריירה הפוליטית שלו, ג’יל השלימה תארים בחינוך ועבדה ללא הפסקה. “מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה זהות משלי וקריירה שלי”, אמרה בעבר. את מעורבותה החברתית החלה כשבעלה התמנה לסגן נשיא ארה”ב ב-2009.

2ג'ו ג'יל ובתם אשלי

ג’ו ודר’ ג’יל ביידן עם בתם אשלי בביתם בדלאוור: “יצרנו משפחה שלמה באהבה ובהבנה, במעשי חסד קטנים, בגבורה ובאמונה בלתי מעורערת”. צילום אינסטגרם

לאורך כל קמפיין הבחירות ב-2020 ג’יל היתה לצד בעלה ונשאה נאומים, כולל נאום בולט במיוחד בכנס הלאומי הדמוקרטי, השתתפה באירועי קמפיין חברתיים רבים ושיתפה עדכונים באינסטגרם ובטוויטר. אין ספק, אחרי שבילתה שמונה שנים כגברת השנייה, היא בהחלט מוכנה היטב להזדמנויות ולאתגרים שיעמדו בפניה עכשיו כגברת הראשונה בבית הלבן.

במהלך קמפיין הבחירות, באחד הפוסטים שלה באינסטגרם, העלתה ג’יל תמונה משפחתית שבה נראים היא וג’ו בצעירותם עם שלושת ילדיהם הקטנים וכתבה: “ג’ו הוא אבא. סבא. אח. בעל. שותף. אנחנו זקוקים למנהיגות שמסתכלת עלינו, כמו שג’ו מסתכל על משפחתו. מגיעה לכם מנהיגות הראויה לכם. הנהגה כנה שתחזיר אותנו למה שהיינו. זה ג’ו”.

הגברת הראשונה החדשה נולדה כג’יל טרייסי ג’ייקובס בניו-ג’רזי, הבכורה במשפחה בת חמש בנות ממוצא איטלקי. מרבית ילדותה עברה עליה בפנסילבניה. היא למדה במכללה ולאחר מכן נרשמה ללימודי אנגלית באוניברסיטת דלאוור ובמהלך לימודיה עבדה תקופה מסוימת כדוגמנית. ב-1970 נישאה לביל סטיבנסון, שחקן פוטבול בקולג’ ובעלים של פאב, נישואים שהסתיימו ללא ילדים.

לאחר שסיימה את לימודיה באוניברסיטת דלאוור ב-1975, החלה ג’יל לעבוד כמורה לאנגלית בבתי ספר ציבוריים מקומיים ובבית חולים פסיכיאטרי. בהמשך, סיימה שני תארים – אחד בקריאה מאוניברסיטת ווסטצ’סטר ב-1981, ותואר שני באנגלית מאוניברסיטת וילאנובה ב-1987.

בזמן שעבדה וגידלה את משפחתה, ג’יל לימדה אנגלית ועבדה כמומחית לקריאה בבתי ספר ציבוריים בדלאוור, ובהמשך לימדה קומפוזיציה אנגלית במכללה הטכנית והקהילתית של דלאוור, תפקיד אותו מילאה במשך 15 שנה. ב-2006, ג’יל חזרה לבית הספר לתואר נוסף, וקיבלה דוקטורט בחינוך מאוניברסיטת דלאוור.

כשג’יל פגשה את ג’ו

ב-1975, לאחר שיחסיה עם בעלה התפוררו והם החלו בהליכי גירושין, הכירה ג’יל את הסנאטור ג’ו ביידן, המבוגר ממנה בתשע שנים. ב-1976 התגרשה ושנה לאחר מכן נישאה לביידן, 4 וחצי שנים בדיוק לאחר שאשתו הראשונה של ביידן, ניילה האנטר, ובתו נעמי בת השנה, נהרגו בתאונת דרכים, שבה נפצעו קשה שני בניו, בו והאנטר.

ג’ו הציע לג’יל חמש פעמים נישואים לפני שהיא אמרה “כן”. “באותה תקופה יצאתי לדייטים ועם ג’ו היתה לי הרגשה שהנישואים איתו חייבים לעבוד”, אמרה ג’יל בעבר. “בעיקר בגלל שהם איבדו את אמא שלהם, ולא היתה אופציה שהם יאבדו אמא פעם שנייה. התאהבתי בבנים שלו אבל הייתי צריכה להיות בטוחה במאה אחוז במערכת היחסים שלי איתו”.

3משפחת ביידן בשנות ה-80

ג’ו ודר’ ג’יל ביידן בשנות ה-80 עם שלושת ילדיהם: בו, האנטר ואשלי. המשפחה מעל הכל. צילום אינסטגרם

השניים, אגב, נפגשו בפגישה עיוורת בתיאום אחיו של ג’ו. למרות העובדה שג’יל עדיין למדה בקולג’ וג’ו היה סנטור אלמן עם שני ילדים, הקשר שלהם היה מידי. על הדייט הראשון שלהם סיפרה: “יצאנו לראות את הסרט ‘גבר ואשה’ של קלוד ללוש בבית קולנוע בפילדלפיה, והתחברנו מיד. כשחזרנו הביתה הוא לחץ את ידי ללילה טוב. אני זוכרת שעליתי לדירתי והתקשרתי לאמי בשעה 01:00 לפנות בבוקר ואמרתי לה, ‘אמא, סוף סוף פגשתי ג’נטלמן'”.

דר’ ג’יל וג’ו ביידן נישאו ב-17 ביוני 1977 בקפלה של האו”ם בניו-יורק בחתונה אינטימית. ארבע שנים אחר כך ילדה ג’יל את בתם המשותפת, אשלי, כיום עובדת סוציאלית, נדבנית ומעצבת אופנה אמריקאית, שבעבר שימשה כמנהלת “מרכז הצדק בדלאוור”.

אסון משפחתי נוסף פקד את משפחת ביידן, כשבנו הבכור של הנשיא, בו, נפטר ב-2015 מסרטן המוח. בו ביידן היה התובע הכללי של מדינת דלאוור, ולפני שחלה סומן כמועמד מוביל לתפקיד המושל בעתיד. על מותו אמרה ג’יל: “חיי השתנו בן רגע. לאורך כל הזמן שהוא היה ממש חולה האמנתי שהוא יחיה. עד הרגע שעצם את עיניו, מעולם לא איבדתי תקווה”. בנאום הפרידה שלו אתמול בדלאוור לפני שיצא לוושינגטון, אמר ג’ו על בנו המנוח: “אני מצטער רק על דבר אחד – שהוא לא כאן, כי היינו צריכים להציג אותו כנשיא”.

כשנשאלה ג’יל לא מכבר, איך יצרה משפחה שלמה ממשפחה שבורה, ענתה: “באותו אופן שאתה הופך עם לשלם. באהבה ובהבנה, במעשי חסד קטנים, בגבורה ובאמונה בלתי מעורערת”. והוסיפה: “אני יודעת שאם אתם מפקידים את העם הזה בידי ג’ו הוא יעשה למען המשפחה שלכם את מה שהוא עשה למען זו שלנו – יחבר בינינו ויהפוך אותנו למאוחדים, יקדם אותנו בעת הצורך ויקיים את ההבטחה של אמריקה לכולנו”.

קריירה מפוארת לצד חיי משפחה

החל מתחילת שנות ה-80 גידלו ג’יל וג’ו את שלושת ילדיהם בווילמינגטון, דלאוור. כסנאטור, ג’ו נסע מדי יום הלוך ושוב מוושינגטון לווילמינגטון כדי שיוכל לבלות עם ג’יל וילדיהם. כיום לבני הזוג חמישה נכדים: נעמי, פיניגן, מייסי, נטלי והאנטר.

לאחר חופשה של שנתיים, שבה טיפלה בשלושת הילדים, שבה ג’יל לעבוד ב-1983. במשך עשור לימדה בתיכון אנגלית וכן היסטוריה לתלמידים עם קשיים רגשיים. כמו כן עבדה חמש שנים בבית חולים פסיכיאטרי לנוער. בהמשך, כאמור, עשתה שני תארים וב-2007 הוענק לה תואר דוקטור לחינוך.

בזמן שבעלה כיהן כסגן נשיא ארה”ב בשנים 2009-2017, החזיקה ג’יל בתואר “הגברת השנייה” והתרכזה בקידום מכללות קהילתיות, בזכויות נשים, בתמיכה במשפחות אנשי צבא ובהעלאת המודעות למניעת סרטן השד. בנוסף, פעלה יחד עם הגברת הראשונה, מישל אובמה, בקרנות סיוע ותמכה בוותיקי צבא ובני משפחותיהם בגישה לתוכניות חינוך ולמשאבי תעסוקה.

כגברת השנייה, היא המשיכה לעבוד כפרופסור במשרה מלאה בקולג’ הקהילתי בצפון וירג’יניה, עובדה בולטת במיוחד שכן היא נחשבת לגברת השנייה הראשונה שממלאת עבודה בתשלום בתקופה שבעלה כיהן כסגן נשיא. לאחר שבעלה יושבע היום, ג’יל מתכננת להמשיך לעבוד בשתי משרות: הגברת הראשונה ומורה לאנגלית. על כך אמרה: “אני אמשיך ללמד. זה חשוב, ואני רוצה שאנשים יעריכו מורים וידעו את תרומתם ויעלו את קרנו של המקצוע הזה”.

;