fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/08/מירב-כהן.jpg

השרה לשוויון חברתי מירב כהן: ההישגים שלנו בתקציב המדינה למען האזרחים הוותיקים בישראל

“מבוגרים לאחר גיל פרישה שיבחרו להמשיך לעבוד, יוכלו להרוויח יותר מבלי שקצבת הזיקנה תקוזז להם”

1מירב כהן צילום אלעד מלכה

השרה לשוויון חברתי וגמלאים מירב כהן: “התיקון של מנגנון ה’דיסריגרד’  יגרום לכך שמבוגרים עובדים לא יהיו נזקקים לחסדי מערכת הרווחה וגם ישמרו על עצמאותם וכבודם”. צילום: אלעד מלכה

התקציב סופסוף אושר בממשלה ובו הישגים לא מעטים לשרה לשוויון חברתי וגמלאים מירב כהן, שהצליחה להעביר תקציבים לרווחת גימלאים ולתעסוקת מבוגרים. זאת בשיתוף עם שר החוץ יאיר לפיד, שר הרווחה מאיר כהן, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי.

וכך כתבה מירב כהן  ברשתות החברתיות: “אז זה סוף סוף קורה, מנגנון ה’דיסריגרד’, שפוגע במבוגרים שממשיכים לעבוד לאחר גיל הפרישה ובמסגרתו מקוזזת להם קצבת הזקנה – יתוקן!!! מבוגרים לאחר גיל פרישה שיבחרו להמשיך לעבוד, יוכלו להרוויח יותר מבלי שקצבת הזיקנה תקוזז.

“אני אפתח בלומר המון-המון תודה לשותפתי לדרך השרה מרב מיכאלי שנלחמה על הנושא בשעות הקטנות של הלילה ובלעדיה זה פשוט לא היה קורה.

“על העוול הזה, שאנחנו מתחילים לתקן, למדתי לראשונה מפניית ציבור שכתב לי אדם שאני לא מכירה בשם זהר גרינברג, שהסביר לי שדווקא לאנשים מבוגרים, שלעיתים אין להם פנסיה ויוצאים לעבוד, דווקא להם לוקחים את קצבת הזקנה, בעוד לאנשים מבוססים עם פנסיות גדולות לא נוגעים בקצבה.

“אחרי השיחה עם זהר הלכתי ללמוד את הנושא וגיליתי שיש קבוצה ענקית של מבוגרים שמקבלים משכורות נמוכות והמדינה פשוט מענישה אותם למרות שהם מנסים להתפרנס בכבוד. פגשתי ושמעתי את הסיפור של שרה, מיכאל, אילנה ועוד-ועוד אנשים שחוו על בשרם את העוול הזה שממנו כולם מפסידים.

התיקון של מנגנון ה’דיסריגרד’ יאלץ את המדינה לשלם לעוד הרבה מבוגרים את קצבת הזקנה המלאה שלהם, אבל זה דווקא ישתלם למדינה, כי הם ימשיכו לעבוד, מה שאומר שהם לא יהיו נזקקים לחסדי מערכת הרווחה וגם הם ישמרו על עצמאותם וכבודם.

אז שוב המון תודה לשרה מיכאלי שבשלב מסוים בדיוני התקציב כשהסעיף הזה כבר היה נראה אבוד פשוט הצילה את המצב וגם למנכ”לית המשרד לשוויון חברתי יעל מבורך שעשתה עבודה מדהימה”.

הישגים נוספים לאזרחים ותיקים

מירב כהן מסבירה:

קצבת הבטחת הכנסה: העלנו את קצבת הבטחת ההכנסה ל-70% משכר המינימום. משמעות המהלך הינה תוספת של כ-500 שקל למקבלי קצבת הבטחת הכנסה. מהלך זה צפוי לסייע לכ-200,000 זכאים. עלות המהלך כ-1.5 מיליארד שקל כל שנה.

שורדי שואה: הסיוע הכספי שניתן ל-117,000 שורדי השואה, ובהם 65,000 יוצאי מדינות אירופה ו-52,000 יוצאי מרוקו, עירק ואלג’יר יגדל באלפי שקלים בכל שנה. עלות המהלך כ-300 מיליון שקל בכל שנה.

תוכנית לאומית למאבק בבדידות ותעסוקה למבוגרים: עלות המהלך כ-140 מיליון שקל.

;