fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/01/מזונות-שמבגרים-אותך.jpg

10 מזונות שעלולים לגרום לכן להיראות מבוגרות יותר

רוצות להיראות פחות מהגיל שלכן? הימנעו מאוכל חריף, בשר מעובד, מזונות עתירי סוכר ואלכוהול

1מזונות שמבגרים אותך

Photo by The BlackRabbit on Unsplash

תזונה, כידוע, משפיעה במידה רבה על הבריאות שלנו. תזונה לא בריאה עלולה להזיק לחילוף החומרים, לגרום לכשלים במערכת החיסון ולפגוע באיברים השונים, ואחד מהם הוא מראה העור שלכן. אז אילו מאכלים יכולים להאיץ את ההזדקנות?

1.אוכל חריף

אוכל חריף גורם להרחבת כלי הדם, מה שיכול להוביל לסימנים כהים על עור הפנים. אצל נשים הסובלות מרגישות בעור, או אצל נשים בשלבי גיל המעבר, אוכל חריף עלול לגרום לעור הפנים למראה לא אחיד ואדמומי. בנוסף, פלפל חריף מעלה את חום הגוף שלך, וכאשר זיעה מתערבבת עם החיידקים שעל עורך, היא עלולה לגרום להתפרצויות ולכתמים.

2.אוכל מטוגן

ההבדל בין אפוי למטוגן הוא אמבטיה ארוכה ונאה בשמן רותח. אמבטיה זו מקדמת רדיקלים חופשיים, או מולקולות לא יציבות, הפוגעים במולקולות אחרות בתאים שלך ומוסיפות שנים לעור שלכן.

3.מוצרי מזון מעובדים

מדובר בכל סוג מזון אשר עבר עיבוד ואינו מורכב מסך חלקיו, כמו סוכר לבן, קמח לבן ומוצרי מדף המופקים מהם. מזונות אלו אינם מכילים רכיבי תזונה חיוניים כמו ויטמינים ומינרלים, ועצם עיכולם גורם לדילול מאגרי הוויטמינים אשר קיימים בגוף וחיוניים עבור פעילותן התקינה של מערכות הגוף, ביניהן מערכת העור. בנוסף לכך, מוצרי מזון מעובד מקדמי דלקת וביכולתם אף לגרום להזדקנות מוקדמת של העור.

4.מזונות עתירי סוכר

כולנו אוהבים סוכר – אבל לצערנו הוא יכול לגרום להופעת קמטים. בדומה למזונות אחרים ברשימה, סוכר מעובד נחשב לא בריא באופן כללי, ומזונות שמזיקים לגוף שלנו הם לרוב גם תורמים להאצת ההזדקנות שלו. סוכר מזיק לקולגן ולאלסטין, שחשובים לשמירה על עור בריא וגמיש. נסו לצמצם כמה שיותר את צריכת הסוכר, במיוחד הסוכר המעובד.

5.בשר מעובד

תגידו שלום לפפרוני, לנקניק, לבשר מעושן או מומלח. בשרים מעובדים מומלחים כך שהם יחזיקו מעמד זמן רב יותר מבלי להתקלקל מהר. זה מה שהופך אותם לטעימים ולמסוכנים. חומרי השימור והנתרן והחומרים הכימיים גורמים לדלקות בעור, ויותר מדי מהם עלול גם לגרום למחלות לב, לשבץ מוחי ולסוכרת.

6.מרגרינה

העור שלכן הוא האיבר הגדול ביותר בגופכן, וכל מה שאתן אוכלות משפיע עליו. ברוב המרגרינות, במיוחד מהסוג המוצק, יש שומני טרנס. הם מעלים את הכולסטרול “הרע” שלך, מורידים את הסוג ה”טוב “שלך, ויוצרים דלקת בכל גופך. דלקת קשורה למחלות לב ולשבץ מוחי, שני מצבים שיכולים להעניק לכן מראה מבוגר יותר.

7.משקאות מוגזים ומשקאות אנרגיה

ככל שתצרכו יותר משקאות מוגזים ומשקאות אנרגיה, כך התאים ברקמות שלכן יזדקנו מהר יותר. בנוסף לתוספות, יש להם יותר קלוריות ותוספת סוכר מכל משקה אחר. בשילוב עם החיידקים בפה, הסוכר הזה יוצר גם חומצה השוחקת את אמייל השן וגורמת לריקבון. חסרונות אחרים כוללים עלייה במשקל וסיכון גבוה יותר לשבץ מוחי ולדמנציה.

8.אלכוהול

אלכוהול בכמויות גדולות יכול לשחרר רדיקלים חופשיים, שפוגעים בתאי הגוף ותורמים להזדקנות מואצת. בנוסף לכך, אלכוהול מפחית את מאגרי הוויטמין A בכבד. ויטמין A הוא נוגד חמצון חזק שחשוב להתחדשות התאים בעור. אלכוהול משולב עם משקאות מתוקים מזיק אף יותר, כיוון שסוכר תורם גם הוא להזדקנות מואצת. אז הימנעו מקוקטיילים ואם בא לכן משקה אלכוהולי, העדיפו יין, שמפניה או וודקה, שהם ללא תוספת סוכר.

9.קפאין

קפאין הוא חומר משתן: הוא מגרה את המוח ואת הצורך במתן שתן. זה יכול לגרום להתייבשות. כשאין לכן מספיק מים, העור שלכן מפסיק לשחרר רעלים והוא הופך לעור יבש יותר עם קמטים וקמטוטים.

10.אגבה

למרות שסירופ אגבה נחשב לממתיק טוב יותר לגוף מאשר ממתיקים מלאכותיים, אגבה הוא 90% פרוקטוז, סוג של סוכר שניתן לפרק רק בכבד. כאשר הכבד עובד יתר על המידה, הוא הופך פרוקטוז לשומן ויוצר יותר רדיקלים חופשיים, מה שפוגע בתאים שלכן ובסופו של דבר גם במראה עורכן.

בתמונה למעלה: Photo by Fredrik Ivansson on Unsplash

;