fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/07/roastedpulke_gavisious5.jpg

מחקר חדש שבוצע ב”איכילוב” וארך 8 שנים מצא: צריכת אשלגן גבוהה מביאה לירידה במשקל!

מחקר חדש שבוצע ב”איכילוב” וארך 8 שנים מצא: צריכת אשלגן גבוהה מביאה לירידה במשקל! המחקר שפורסם השבוע מגלה, שהמזונות שמביאים בדיאטת הרזיה מאוזנת את הירידה הגדולה ביותר במשקל הם עוף ודגים. לדברי דר’ ברוריה טל, דיאטנית קלינית ומובילת המערך התזונתי של המחקר: “מסקנות המחקר מצביעות על הרכב תזונתי מנצח להורדת שומן בטני בעזרת תזונה עשירה באשלגן”

דר ברוריה טל

דר’ ברוריה טל: “בסוגי המזונות שתרמו את כמות האשלגן הגבוהה ביותר בלטה תרומת העוף והדגים ולא הירקות והפירות”

אלו מזונות מנבאים הורדת משקל? תשובה לכך מסקרנת כל מי שמתמודד עם עודף משקל קטן או גדול. את המענה לשאלה זו מצאו חוקרים ממרכז סגול להשמנה מטבולית, במכון האנדוקריני בבית החולים “איכילוב” במחקר תצפיתי רב מערכתי, שהתנהל במשך שמונה שנים. תוצאת המחקר של “איכילוב” היתה ברורה: צריכת אשלגן גבוהה מביאה לירידה במשקל!

החוקרים הנחו את משתתפי המחקר לצרוך במשך שנה דיאטת הרזייה מאוזנת, שמספקת כ-1.2 גרם חלבון לק”ג מחלבון מן החי (דגים, עופות, גבינות), ירקות, פירות, זירעוני חמנייה, ובשלב יותר מתקדם להוסיף מזונות עמילניים. בתום שנה הפחיתו משתתפי המחקר בממוצע 9.4 ק”ג ממשקל גופם.

בבדיקות הדם כעבור שנה הפחיתו רוב משתתפי המחקר את גורמי הסיכון לתחלואה הקרדיווסקולרית (מחלות קרדיווסקולריות כוללות בין השאר: מחלת לב איסכמית, שבץ מוחי, יתר לחץ דם, מחלת לב ראומטית, מחלת עורקים היקפיים ועוד). כמו כן, פחתו רמות הגלוקוז, רמות השומנים בדם ורמות לחץ הדם. בנוסף, ירד משמעותית אחוז השומן בגוף ובמקביל ירד קצב שריפת האנרגיה אך לא משמעותית.

בבדיקת השינוי של ההרכב התזונתי מצאו החוקרים שככל שצריכת האשלגן מהמזון היתה גבוהה, ירדו המשתתפים יותר במשקל.

עם קבלת התוצאות הסברה היתה כי כמות האשלגן שבדיאטה התקבלה בעיקר מעליית צריכת הירקות, נתון שכיח בדיאטות הרזיה. להפתעתם, במטרה לחשוף את סוגי המזונות שתרמו את כמות האשלגן הגבוהה ביותר, בלטה תרומת העוף והדגים ולא כפי שציפו שיהיו הירקות והפירות.

לדברי דר’ ברוריה טל, דיאטנית קלינית ומובילת המערך התזונתי של המחקר: “ממצאי המחקר שלנו מצאו בפעם הראשונה את הקשר שבין צריכת אשלגן להורדת משקל בתהליך הרזיה. מסקנות המחקר מצביעות על הרכב תזונתי מנצח להורדת שומן בטני בעזרת תזונה עשירה באשלגן”.

;