fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/08/טיפול-בפוסט-קורונה.jpg

טובה גאר, בת 47, נדבקה בקורונה וסבלה משיתוקים זמניים בגוף, מכאבי ראש ומחולשה

הבשורה: אחרי סידרת טיפולים בתא הלחץ בבית החולים איכילוב בתל-אביב היא חזרה לעצמה ולחיים

1טיפול בפוסט קורונה

טובה גאר: “השיתוקים בגוף היו נמשכים בין חצי שעה לשעה ובהדרגה הגוף היה חוזר לעצמו אבל יום אחד התעוררתי והרגשתי שכל הגוף משותק” 

נראה שרבים ממחלימי הקורונה עדיין מתמודדים עם תופעות מגוונות, ובהם כאב ממושך, גם לאחר תקופה ארוכה. לפי המידע שהצטבר, כ-10% ממחלימי הקורונה יחוו אחד או יותר מהתסמינים של קורונה מתמשכת.

אז מהם התסמינים של קורונה מתמשכת? לפי ההגדרה, התסמינים נמשכים יותר מחודש ובחלק מן המקרים גם יותר משלושה חודשים ממועד האבחנה של מחלת הקורונה. התסמינים השכיחים ביותר של קורונה מתמשכת הם עייפות, קוצר נשימה, פגיעה בזיכרון ובקשב, פגיעה מתמשכת בחוש הטעם ובחוש הריח, כאבי שרירים וכאבי מפרקים.

ישנם תסמינים נוספים שתיארו אנשים שסבלו מקורונה מתמשכת: כאבים בחזה, כאבי ראש, דפיקות לב מואצות, נשירת שיער, כאבי גרון וכאבי אוזניים וסחרחורת.

על פי קופת חולים כללית, התסמינים יכולים להופיע במחלימים מקורונה בכל דרגת חומרה ולא רק לאחר מחלה קשה, ולא יהיו בהכרח זהים בין מחלימים שונים. יש מחלימים שמדווחים על פגיעה מבודדת, כמו היעלמות חוש הריח בלבד, ויש הסובלים ממגוון רחב של תסמינים המופיעים במקביל.

שלושה חודשים הייתי מרותקת למיטה

תשמעו מה קרה לטובה גאר שנדבקה בקורונה וסבלה משיתוקים זמניים בגוף, כאבי ראש וחולשה, וניצלה בזכות סידרת טיפולים בתא הלחץ בבית החולים איכילוב בתל-אביב.

בדצמבר אשתקד נסעה טובה גאר, בת 47 מתל-אביב, לחגוג יחד עם חברתה הטובה בניו-יורק את חגיגות חתונתה. כשחזרה ארצה גילתה שהיא חיובית לקורונה. “בימים הראשונים חוויתי תסמינים הדומים מאוד לשפעת קשה”, היא מספרת. “לאחר מספר ימים התעוררתי עם ורטיגו והתחיל לי נימול בצד השמאלי של הפנים. כאשר התחלתי להרגיש גם נימול בלשון נכנסתי ללחץ והזמנתי אמבולנס שהביא אותי למיון באיכילוב. תחילה רצו לשלול שאין לי שבץ וערכו לי בדיקות נוירולוגיות”.

הבדיקות הנוירולוגיות חזרו תקינות, הרופאים במחלקת קורונה פנימית ח’ באיכילוב החליטו להשאירה לאשפוז למספר ימים לצורך השגחה אך השיתוקים בגופה של טובה הלכו והתחזקו.

“השיתוקים בגוף היו נמשכים בין חצי שעה לשעה ובהדרגה הגוף היה חוזר לעצמו אבל יום אחד התעוררתי והרגשתי שכל הגוף משותק, ופחדתי שגם האף ייסתם לי ולא אוכל לנשום, זה היה מבעית. הייתי מתעוררת בכל יום בתקווה שאוכל לחיות יום רגיל, אך לצערי הנימולים היו תוקפים אותי ללא כל התרעה מראש וחיי הפכו לגיהינום”, מתארת טובה.

“במשך שלושה חודשים הייתי מרותקת למיטה”, היא מוסיפה. “לא יכולתי להכין לעצמי אוכל וכל קימה מהמיטה שבחדרי עד למטבח היתה משביתה אותי למשך כמה שעות של שינה, הגוף שלי היה חסר כל כוח”.

השינוי חל כשטובה קראה על ניסוי בתא לחץ העוזר לחולים עם סימפטומים של פוסט קורונה והחליטה לנסות אותו. היא התחילה סידרת בת 40 טיפולים בתא הלחץ שבבית החולים איכילוב.

“כבר לאחר עשרה טיפולים הרגשתי שהצוואר השתחרר לי ואני יכולה לסובב אותו לכל עבר”, היא מספרת. “מבחינתי זה היה הישג עצום. שמתי לב שמדי יום ככל שעובר טיפול ועוד טיפול אני מרגישה שיפור במצב הקוגניטיבי שלי. אם בעבר יכולתי לקרוא עמוד אחד בספר, כיום אני מסוגלת לקרוא עשרה עמודים ובקצב יותר מהיר.

“אני היום יכולה להגיד בפה מלא שהשיפור במצבי הוא כתוצאה מהתא לחץ, אני יודעת שיש לי עוד דרך לעשות אבל לפחות עכשיו אני יכולה לומר שאני רואה את האור ומאמינה שאחזור לחיים שהיו לי”.

לפרטים נוספים וזימון תור לטיפול בתא לחץ, ניתן לפנות לטל’: 03-7772666.

;