fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/11/ניתוח-לשיקום-שיתוק-בעצב-הפנים.jpg

לראשונה בישראל בוצע ניתוח חדשני באיכילוב לשיקום שיתוק בעצב הפנים (פציאליס)

אלינה דוידוב, 50, נותחה בהצלחה ע”י פרופ’ אייל גור, מומחה בכירורגיה פלסטית ודר’ דניאל קידר, מומחה בכירורגיה פלסטית ומיקרוכירורגיה, והיא יכולה עכשיו לחייך

1אלינה דוידוב

אלינה דוידוב, 50, הגיעה למרפאתו של פרופ’ גור לאחר החלמה משיתוק פנים עם ספאזם  (כיווץ לא רצוני) מאוד קשה של הפנים. מצב רוחה היה ירוד מאוד, היא לא יכלה לאכול ולשתות בצורה טובה ועינה השמאלית לא יכלה להיעצם

החודש נותחה המטופלת הראשונה בישראל לשיקום עיוות ספאסטי של שיתוק הפנים (פציאליס) בבית החולים איכילוב בתל-אביב ע”י פרופ’ אייל גור, מומחה בעל שם עולמי בתחום הכירורגיה הפלסטית ודר’ דניאל קידר, מומחה בכירורגיה פלסטית ומיקרוכירורגיה.

אלינה דוידוב, בת 50, הגיעה למרפאתו של פרופ’ גור לפני כשנה, לאחר החלמה משיתוק פנים עם ספאזם  (כיווץ לא רצוני) מאוד קשה של הפנים. מצב רוחה היה ירוד מאוד, היא לא יכלה לאכול ולשתות בצורה טובה, עינה השמאלית לא יכלה להיעצם והיא נאלצה להדביקה בכל לילה על מנת שתוכל לישון.

חייה של אלינה הפכו לסיוט מתמשך, היא הפסיקה להיפגש עם חברים, לא התאפרה כלל, והפסיקה את עבודתה כיוון שלא היתה מסוגלת לדבר כראוי עם לקוחותיה. “מאשה מטופחת, אסתטית ואוהבת חברה ושיחות עם אנשים, נהפכתי להיות שבר כלי”, היא אומרת.

ומוסיפה: “הפסקתי להתאפר, לא יכולתי להסתכל על הפנים המכוערות והמעוותות שהיו לי. כל רופא שהלכתי אליו אמר לי את אותו הדבר: ‘כנראה תישארי עם השיתוק בפנייך כל החיים’. הייתי בתחתית, לא ידעתי מאין לשאוב עוד כוחות להרים את עצמי”.

התפנית קרתה כאשר המנהל של אלינה התקשר אליה באחד הימים לשאול לשלומה והמליץ לה ללכת לייעוץ אצל פרופ’ אייל גור. אלינה: “הבוס שלי אמר לי שהוא שמע שפרופ’ גור הצליח לעשות ניסים אצל מטופלים שפנו אליו. חשבתי מה יש לי להפסיד וקבעתי אליו תור. כאשר נפגשנו ופרופ’ גור סיים לבדוק אותי, יצאתי בהרגשה של הקלה עצומה. פרופ’ גור היה הראשון מבין כל הרופאים שביקרתי אצלם שאמר לי שיש לי תקווה ושהוא יוכל לעזור לי”.

פרופ’ אייל גור מסביר: “שיתוק הפנים פוגע בשניים מתוך 1,000 בני אדם. מטופל שלקה בשיתוק פנים סובל מקושי רב בעצימת העין הגורמת ליובש וכאבים בעין, מקושי בדיבור ובאכילה, אך התופעה החמורה ביותר היא פגיעה קשה במראה פניו, פגיעה בדימוי גוף ובערך עצמי המובילים  בסופו של דבר להסתגרות חברתית ולדיכאון”.

כעת, לראשונה בישראל, במחלקה לכירורגיה פלסטית באיכילוב, ניתן פתרון לחולים אלו הסובלים מעיוות ספאסטי קשה בשל טעות בצמיחה של העצב במחלים.

״במהלך הניתוח המיקרוכירורגי חשפנו באמצעות מכשיר לגירוי עצבי את עצב הפנים הפגוע שהיה אצל אלינה. בניתוח הוקרבו 5 סעיפים של העצב שהפעילו את העין, החיוך והפה עם ההקלה משמעותית של הסימפטומים מהם היא סבלה”, מדגיש פרופ׳ גור.

הניתוח ארך 8 שעות והסתיים בהצלחה ללא פגיעה בתפקוד הפנים. אלינה השתחררה כעבור יומיים ללא כל כאבים כשהיא מאושרת ואופטימית. “מדובר בפתרון לנפגעי שיתוק הפנים שנותרו עם סינקינזיס וספאסם, מצב אשר מאמלל ופוגע בחייהם של חולים רבים”, סיכם פרופ’ גור.

;