fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/01/רוזמרין-גדול.jpg

סגולות המרפא של הרוזמרין: לצמח תכונות אנטי דלקתיות המסייעות לחיזוק המערכת החיסונית

הרוזמרין משמש כצמח תבלין נפוץ וכן כצמח מרפא בעל שימושים רפואיים נרחבים, בין השאר לטיפול במצבים של כאבי ראש, מיגרנות, תשישות כללית, חולשה של מחזור הדם, בעיות עיכול הקשורות להפרעות רגשיות, והוא ידוע כצמח מרפא לחיזוק שורשי השיער. מדריך

סגולות המרפא של הרוזמרין

רוזמרין הוא צמח שמקורו בישראל, אשר נעשה שימוש גם בעליו, גם בפרחיו וגם בענפיו לצורך מרפא. לרוב נעשה בצמח שימוש חיצוני כשמן, והוא יעיל להזרמת הדם, וכן לטיפול בבעיות במחזור הדם או בנשירת שיער על רקע מחסור בדם. הצמח יעיל גם לטיפול במצבי עייפות ותשישות, לדיכאון או לבעיות במערכת העיכול.

רוזמרין נחשב אף כמקור טוב של ברזל, סידן, וויטמין B6. הוא משמש בדרך כלל כצמח שלם מיובש, או כתמצית אבקה מיובשת, להוספה לתה ולתמציות נוזליות המורכבות מעלים טריים או מיובשים. לפניכן סגולות המרפא של הרוזמרין:

חיזוק המערכת החיסונית ושיפור זרימת הדם – במחקרי מעבדה, רוזמרין הוכח כבעל תכונות נוגדות חמצון. חומרים נוגדי חמצון מנטרלים חלקיקים מזיקים בגוף הידועים כרדיקלים חופשיים, הגורמים נזק לתאים, פוגמים בתפקוד ה-DNA ואף גורמים למוות של תאים. התכונות האנטי דלקתיות של הרוזמרין מסייעות לחיזוק המערכת החיסונית ומשפרים את זרימת הדם.

כאבי שרירים ומפרקים – מריחת רוזמרין על העור מטפלת בכאבי שרירים ומפרקים ומשפרת את זרימת הדם. החומרים הפעילים ברוזמרין הם הפנולים (כמו בתימין ובמרווה) שלהם תכונות נוגדות חמצון חשובות. רוזמרין מחטא, מרגיע, משכך כאבי שרירים, ולכן מומלץ לטיפול גם בכאבי ראש והצטננות.

הגנות נוירולוגיות – מדענים מצאו כי רוזמרין טוב לתפקוד המוח. הוא מכיל מרכיב של חומצה ההודפת נזק של רדיקלים חופשיים במוח, ומגן מפני מחלות ניווניות. חוקרים מאוניברסיטת קיוטו ביפן גילו כי רוזמרין מסייע באופן משמעותי למניעת הזדקנות המוח.

הגנה מפני ניוון מקולרי (מחלת עיניים המתפתחת לאורך שנים) – מחקר שפורסם בכתב העת למחקר רפואת עיניים ומדע הראייה, גילה כי רוזמרין משפר באופן משמעותי את בריאות העין, ומטפל במחלות המשפיעות על הרשתית החיצונית, כגון ניוון מקולרי הקשור לגיל.

אנטי דלקתי – רוזמרין ידוע כבעל תכונות אנטי דלקתיות טובות והוא עשוי לשמש כטיפול במצבים דלקתיים שונים. כמו כן, הוא נחשב לשובר ליחה מצוין ולטיפול בשיעול. להתקררות, שפעת, כאבי ראש, דלקת גרון ומחלות בדרכי העיכול: חולטים 5-7 עלים של רוזמרין בכוס מים רותחים, ממתיקים בדבש, משהים כ-3 דקות ושותים.

מונע נשירת שיער ונגד כינים – רוזמרין ידוע ביכולתו לחזק את שורשי השיער והוא מתאים לטיפול למניעת נשירת שיער. כמו כן, הוא ידוע כמרחיק כינים מהשיער. מומלץ לרכוש בבית המרקחת שמן רוזמרין ולטפטף מספר טיפות על השיער, בעיקר בעורף. ואפשר גם לחלוט 50 גרם רוזמרין בליטר מים רותחים, להשהות כ-15 דקות, לסנן, לצנן, למשוח על השיער לאחר החפיפה ולשטוף.

שיפור הזיכרון והריכוז – רוזמרין משמש לעיתים קרובות בארומתרפיה להגברת הריכוז והזיכרון ולהקלה על לחץ. מחקר להתקדמות טיפולית בפסיכו פרמקולוגיה, שפורסם על ידי SAGE, מצא כי שמן רוזמרין מסייע לכלי הדם לשפר ביצועים קוגניטיביים, ובשילוב עם שמני ריח נעימים אחרים, הוא מפחית את רמות הקורטיזון ומסייע בהפחתת חרדה ומתח. רוזמרין משפר את זרימת הדם ולכן הוא יכול לסייע גם לחיזוק ולשיפור הזיכרון. רוזמרין מוכר ביכולתו לשפר אנרגיה ולרומם מצב רוח.

ועוד סגולות – לרוזמרין תכונות נוגדות פטריות והוא משמש לטיפול במצבים של פטריות. רוזמרין יכול לסייע במצבים של גזים ונפיחות במערכת העיכול. לרוזמרין יכולות של ניקוי רעלים מהגוף והוא מסייע בשיקום וניקוי הכבד. רוזמרין נמצא כעשויי לסייע בהאטת גידולים ממאירים.

;