fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/07/ספרים-מומלצים2.jpg

5 ספרים חדשים של אהבה, בגידות ושקרים: רבי מכר מרתקים שמומלץ מאוד לקרוא השבוע

האשה ששיגעה את כל פריז, המשפחה שסחפה את איטליה, ומה קורה כשלבני זוג אין דבר אחד במשותף. המלצות ספרים של “רות עבור”

1החורף של האריות

עטיפת הספר “החורף של האריות”

סיפור מרהיב וטרגי של משפחה מיוחדת במינה

אחרי ההצלחה של “האריות מסיציליה”, מוציאה סטפניה אאוצ’י את “החורף של האריות”, החלק השני באפוס ההיסטורי העוסק בעלילות משפחת פלוריו, שסחף את הקוראים באיטליה ובעולם. בקרוב יראה אור החלק האחרון בסאגה.

ב”החורף של האריות”, מצליחים בני משפחת פלוריו, האריות מסיציליה, להיחלץ מחנות התבלינים הקטנה והעלובה שבמרכז פלרמו וכעת יש בבעלותם ארמונות ומפעלים, ספינות ומכמרות, משי ותכשיטים. כעת כל העיר נושאת אליהם עיניים, מכבדת אותם, יראה מפניהם.

האחריות לגורל המשפחה הונחה על כתפיו של איגנציו מרגע היוולדו, וכובד הנטל דוחף אותו בכל הכוח קדימה, אל מחוץ לגבולות סיציליה, אל רומא ומזימותיה הפוליטיות ואל אירופה וחצרות המלכות שלה. האימפריה שבנה מסחררת בעושרה, אך דבר לא מצליח להמס את הכפור שבלבו, תוצאה של הוויתור שנאלץ לעשות על אהבה אמיתית למען תהילת המשפחה.

לצידו של איגנציו ניצבים אשתו ג’ובאנה, אשה מלאת תשוקה ורעבה לאהבה, שברירית כקריסטל אך גם עמידה כמוהו, ובנו איגנצידו, שאינו רוצה להשתעבד ולהקריב את עצמו על מזבח השם “פלוריו”. הוא יודע שהגם שדמה של משפחת פלוריו זורם בעורקיו זו אינה כלל ערובה להצלחה.

מבעד לנפתולי הגורל של הדמויות הבלתי נשכחות האלו הולך ונרקם לנגד עינינו הסיפור העילאי והנורא, המרהיב והטרגי של משפחה מיוחדת במינה, שלזמן לא מבוטל דרך כוכבה בשמי העולם.

“החורף של האריות”, מאת סטפניה אאוצ’י, הוצאת “ידיעות ספרים”.

2נאנא אמיל זולא

עטיפת הספר “נאנא”

האשה שהרסה את כל הגברים שרדפו אחריה

נאנא היא הדמות המפורסמת ביותר בסידרה של 20 רומנים שכתב אמיל זולא על חייה של משפחת רוגון מאקאר בתקופת הקיסרות השנייה. הרומן התשיעי בסידרה, שנאנא הגיבורה שלו, ראה אור ב-1880 וזכה להצלחה מסחררת במונחי אותם ימים: 55,000 עותקים שלו נמכרו ביום הראשון. זה ספר שהריאליזם שלו נטוע היטב בצרפת של המאה ה-19, אך בהעזה המגדרית שלו הקדים את זמנו לפחות במאה שנה.

נאנא בת ה־18, בתם של שיכור וכובסת, שגדלה ברחובות העוני ועל מדרכות פריז, מלוהקת בהעזה של מנהל תיאטרון לתפקיד ונוס באופרטה ההופכת ללהיט של 1867. גבוהה ויפה להפליא, ובלי שום ניסיון כשחקנית, שולטת נאנא בקהל שליטה מוחלטת, מעוררת תשוקות ופחדים אפלים, ופריצתה המטאורית הופכת לסנסציה ולשיחת היום בפריז.

בעקבות הצלחתה בתיאטרון הופכת נאנא לקורטיזנית (זונת צמרת) הכי מהוללת בימיה האחרונים של האימפריה הצרפתית השנייה. במהלך שלוש שנים דחוסות היא הורסת את כל הגברים הכרוכים אחריה – אריסטוקרטים, בנקאים, פקידי ממשל, קצינים ועיתונאים מתמוטטים כלכלית ופושטים רגל. כולם עבדים לקפריזות חסרות הגבולות ולראוותנות של נאנא.

בכל פרק ניבטת לעינינו נאנא אחרת. היא שונאת גברים אך גם תלויה בהם; נוקמת את נקמתם של המדוכאים והחלכאים כאילו זו משימתה בחיים, וגם מרגשת אותנו באהבתה האחת האמיתית, לזונת הרחוב ההמונית סָאטָן, אהבה שהיא גם המרד שלה בזיוף של הווייתה.

“נאנא”, מאת אמיל זולא, הוצאת “הספריה החדשה”.

3האור במקומות המסתור

עטיפת הספר “האור במקומות המסתור”

הסתירה בשואה 13 יהודים בעליית הגג

“האור במקומות המסתור” הודפס בעשרות מהדורות ונמכר לעשרות מדינות, כיכב במקום הראשון ברשימת רבי המכר של “ניו-יורק טיימס”, נבחר למועדון הקריאה של ריס ווית’רספון, והוא אחד מארבעת הספרים שעוסקים בסיפורן של ילדות ששרדו שואה לצידם של “גנבת הספרים”, “נערה במעיל כחול” ו”הספרנית מאוושוויץ”.

הספר המרגש והסוחף המבוסס על סיפורה האמיתי של סטפניה פודגורסקה, שבימי מלחמת העולם השנייה הסתירה 13 יהודים בעליית הגג. סטפניה היתה בחורה צעירה שעבדה בחנות המכולת של משפחת דיאמנט בעיר פשמישל שבפולין. כאשר הנאצים כבשו את העיר, סטפניה נשארה לבדה, וחרף הסיכון הגדול הכרוך בכך החליטה לעשות מעשה ולסייע למשפחתו של אהובה היהודי, בנו של בעל המכולת. סיפור מעורר השראה על בחירה אמיצה באור, בעולם של חשיכה גדולה.

“האור במקומות המסתור”, מאת שרון קמרון, הוצאת “ידיעות ספרים”.

4לאהוב את החיים

עטיפת הספר “לאהוב את החיים”

איך אפשר להתאהב במישהו, אבל לא בהכרח במי שהוא

הסופרת סופי קינסלה חוזרת עם הממתק המושלם לקיץ: ספר שובה לב שמראה איך אפשר להתאהב במישהו, אבל לא בהכרח במי שהוא. אווה היא רומנטיקנית חסרת תקנה. היא מאמינה שהאהבה מסתתרת אי שם בעולם האמיתי, ולא באפליקציות שמסננות גברים לפי גובה, עבודה או מזל אסטרולוגי. היא מאמינה ברגשות ולא באלגוריתמים.

אחרי פרידה, היא מחליטה להשהות את החיפוש אחר האחד ונוסעת לריטריט כתיבה בכפר קטן באיטליה. דווקא שם, כמובן, היא פוגשת אותו: גבר זר, נאה ומסתורי, שכל מה שהיא יודעת עליו זה שהוא מצחיק, טוב לב ומסעיר. אחרי רומן מסחרר ומשכר, היא והוא מצהירים על אהבתם, שתימשך ללא ספק לנצח.

אבל כשהם חוזרים למציאות והביתה ללונדון, הם מגלים בהדרגה עד כמה העולמות האישיים שלהם שונים: מבחירת מזון וחברים, דרך עיצוב הבית ועד לכללי ההתנהגות בסאונה. האם יש להם אפילו דבר אחד במשותף?

“לאהוב את החיים”, מאת סופי קינסלה, הוצאת: “הכורסא”.

5עוגה שחורה

עטיפת הספר “עוגה שחורה

כיצד ירושה של בגידות ושקרים יכולה לעצב מערכות יחסים

רומן הביכורים המרגש והסוחף של שרמיין וילקרסון נכנס היישר לטבלת רבי המכר של “ניו-יורק טיימס”, כבש את שבחי הביקורות, נמכר לתרגום בעשרות מדינות בעולם, ומעובד בימים אלה לסידרת טלוויזיה בהפקת אופרה ווינפרי.

הרומן “עוגה שחורה” מראה כיצד ירושה של בגידות, שקרים, זיכרונות ואפילו שמות, יכולה לעצב מערכות יחסים ונרטיב היסטורי. הספר מזמין את הקוראים למסע יוצא דופן דרך מסלול חייה של משפחה, שהשתנתה מהקצה אל הקצה בעקבות הבחירות של האשה שעמדה בראשה.

אלינור בנט מתה ומותירה ירושה מבלבלת לשני ילדיה: עוגה שחורה קריבית מסורתית, שנאפתה לפי מתכון משפחתי עם היסטוריה ארוכה, והודעה קולית אחת. בהודעה, אלינור משתפת סיפור רב תהפוכות על שחיינית צעירה ועקשנית במיוחד שבורחת מאי מולדתה בשל חשד ברצח.

המעשייה שוברת הלב שאלינור חושפת, הסודות ששמרה לעצמה, ותעלומה העוסקת בילדה אבודה, מציבים סימן שאלה גדול בנוגע לכל מה ששני האחים חשבו שהם יודעים על השושלת המשפחתית שלהם ועל עצמם. האם הם יוכלו להתקרב זה לזה מחדש, או שהגילויים החדשים יותירו אותם אבודים בעולם? האם יצליחו לאחד את שברי ההיסטוריה האמיתית של אמם ולהגשים את המשאלה האחרונה שלה: “לחלוק את העוגה השחורה כשיגיע הזמן?”.

“עוגה שחורה”, מאת שרמיין וילקרסון, הוצאת “פן הוצאה לאור” ו”ידיעות ספרים”.

;