fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/12/ספרים-מומלצים2.jpg

5 ספרים חדשים על אהבה, תקווה וגאולה: רבי מכר שכתבו נשים שמומלץ מאוד לקרוא השבוע

אשה שמגלה מחדש את משפחתה, אשה ששבה לחיים, ואשה שלוקחת סופסוף אחריות על הבחירות שלה

1שדרת עצי התפוח

עטיפת הספר “שדרת עצי התפוח”

אהבה, אובדן, תקווה וגאולה

טס דלייני לא זכתה להכיר את אביה, ועם אמה, שמבלה את רוב זמנה בנסיעות בעולם, היא נפגשת רק לעתים רחוקות. היא התרגלה כבר מזמן להיות לבד ולהיות עצמאית. טוב לה ככה. עד שיום אחד מגיע למשרדה זר יפה תואר בשם דומיניק רוֹסי ומבשר לה שסבה, שאותו מעולם לא הכירה, נמצא בתרדמת והיא עתידה לרשת מחצית מנחלתו – בלה ויסטה בסונומה שבקליפורניה. את החצי השני תירש איזבל ג’והנסן, אחות למחצה שטס לא ידעה על קיומה.

אבל הנחלה נמצאת בקשיים כלכליים, ואם טס, דומיניק ואיזבל לא ימצאו פתרון ומהר, הבנק יעקל אותה. וכך מתחיל החיפוש של השלושה אחר אוצר נדיר שעשוי לספק פתרון למצב הביש. כשהם יצללו אל נבכי העבר דרך מסמכים ישנים, תצלומים מצהיבים, כספות מעלות אבק ואפילו מקפיאים שנזנחו, טס תמצא משפחה ואהבה שמעולם לא היו לה. היא תגלה כי לפעמים האוצר האמיתי מסתתר בקשרים שבין אנשים.

“שדרת עצי התפוח” של הסופרת האמריקאית סוזן ויגס לוקח אותנו למסע מרגש ממחוז סונומה שטוף השמש של ימינו לברקלי של שנות השמונים ולדנמרק של ימי הכיבוש הנאצי.

“שדרת עצי התפוח”, מאת סוזן ויגס, הוצאת “הכורסא”.

2האשה ששבה לחיים

עטיפת הספר “האשה ששבה לחיים”

על אובדן ועל הזדמנות שנייה

פרל פלאורז מסתתרת זמן רב כל כך עד שהיא שכחה כיצד נראים חיים אמיתיים. היא חיה חיים מוגבלים ומבודדים מאוד ביער בצרפת, אבל כך היא מגוננת על עצמה מפני הזיכרונות הכואבים והסודות שהשאירה מאחוריה.

שיחת טלפון בלתי צפויה מערערת את עולמה השלו. אביה, שאותו לא ראתה עשרות שנים, מאז שהרחיק אותה מעליו והרס את משפחתם, גוסס באנגליה. פרל ממהרת לחזור לאנגליה כדי להספיק לראות אותו לפני מותו. כשהיא מגיעה מתברר שהוא הכין לה מתנת פרידה – יומן, הכתוב בסימני קצרנות מיוחדים שרק היא, מכל בני המשפחה, יודעת לפענח.

פרל מתחילה לקרוא ביומן ומגלה שזה ארבעים שנה אביה חושב עליה כמעט מדי יום. ככל שהיא צוללת אל בין הדפים, עולים וצפים סודות שגורמים לה לפקפק בכל מה שחשבה שהיא יודעת. האם פרל תהיה מוכנה להתעמת עם העבר ולהתמודד עם הסוד שממנו היא נמלטת כל השנים?

“האשה ששבה לחיים”, רב המכר של הסופרת הבריטית בת מילר, הוא רומן מרגש ומחמם לב שמתאים לכל מי שיודעת שלעולם לא מאוחר מדי למצוא אושר.

“האשה ששבה לחיים”, מאת בת מילר, הוצאת “פן וידיעות ספרים”.

3קצב מנגינת הלב

עטיפת הספר “קצב מנגינת הלב”

על האומץ להתחיל הכל מהתחלה

עד לפני כמה חודשים גרטה ג’יימס חיה את החלום. כמוזיקאית אינדי מצליחה שמכשפת את הקהל עם הגיטרה שלה, ועם מפיק חתיך כבן זוג, החיים שלה היו רחוקים מאוד מהמסלול הבורגני של משפחה ועבודה משרדית.

אבל אז אמא שלה – המעריצה הגדולה ביותר שלה – מתה, וחייה של גרטה נהפכים על פיהם. היא נפרדת מהחבר שלה ומתמוטטת מול קהל עצום לאחר ביצוע צורמני של שיר חדש – וכל זה בדיוק לפני יציאת האלבום השני שלה. הקריירה מהחלומות שטיפחה ושהתחילה ללבלב נמצאת פתאום בסכנת קריסה. בדיוק אותה הקריסה שאביה הזהיר אותה מפניה אם לא תבחר בתלם יציב ובטוח ותלך לעבוד במקצוע “אמיתי”.

בדיוק בנקודת השפל הזאת, גרטה מסכימה בחוסר רצון להצטרף לשיט תענוגות לאלסקה עם אביה קונרד, שיט שהוריה הזמינו לפני מות אמה כדי לחגוג ארבעים שנות נישואים. זאת אולי ההזדמנות האחרונה של גרטה ושל אביה לרפא את מערכת היחסים שלהם, אבל לא רק.

ההפלגה הזאת מתבררת כמסע גילוי עצמי עבור שניהם, וגם עבור בן ויילדר, היסטוריון חנון ומקסים שמתמודד גם הוא עם תהפוכות החיים. בעוד גרטה משקמת את הביטחון שלה בעצמה ובן מתמודד עם עתיד לוט בערפל, השניים מוצאים את עצמם נמשכים אחד לשני ונתמכים זה בזה.

דווקא במקום הכי לא צפוי – בים, מול הנופים עוצרי הנשימה של אלסקה – גרטה סופסוף לוקחת אחריות על הבחירות שלה, על שיברון הלב שלה ועל הפצעים המשפחתיים העמוקים. בסופו של המסע היא תצטרך להסתכל באומץ קדימה ולהחליט באיזה נתיב היא רוצה לבחור ואיך למצוא שוב את קולה.

“קצב מנגינת הלב”, מאת ג’ניפר א’ סמית, הוצאת “ידיעות ספרים”.

4פי שניים

עטיפת הספר “פי שניים”

בין אמהות, קריירה וזוגיות

בחיים של גילי אין מקום לטעויות. גם לא למקריות. או לנוסטלגיה. ובכלל, אין בהם הרבה מקום לשום דבר חוץ מהחלום שלה – להפוך למנכ”לית החברה שבה היא עובדת כבר שנים. החיים שלה הם מרוץ בלתי פוסק – מהמשרד, לבית, לילדים – וחוזר חלילה. תמיד מתוקתקת ומתקתקת. אבל בדיוק כשנראה לה שהיא מצליחה להחזיק את החיים שלה באיזון מושלם – טעות אנוש בהנהלת חשבונות, קרסול נקוע וחבילת מכתבים מצהיבים מאלצים אותה להתמודד לראשונה עם המחירים ששילמה ומחייבים אותה לעשות את הדבר השנוא עליה ביותר בעולם: לעצור.

בספרה “פי שניים” עוברת רביטל ויטלזון יעקבס בכמה מהצמתים המרכזיים ביותר של רבות מאיתנו: בהצטלבויות שבין האמהות, הקריירה, הזוגיות ואיפה את בכל הסיפור הזה. בשפה קולחת ובלשון חדה היא מזמינה את הגיבורה שלה ואת הקוראות לעצור ולהתמודד עם השאלה, “לאן ממשיכים עכשיו?”

רביטל ויטלזון יעקבס היא סטנדאפיסטית, אושיית רשת, אמא לחמישה ומאמינה שכל עוד הנר דולק, אפשר לטגן.

“פי שניים”, מאת רביטל ויטלזון יעקבס, הוצאה עצמית.

5התיאוריה הבלונדינית

עטיפת הספר “התיאוריה הבלונדינית”

האם גברים באמת מעדיפים בלונדיניות?

לא לפי הרפר רוברטס. הרפר חכמה, בלונדינית, מושכת ומצחיקה, אז למה היא לא מצליחה למצוא אהבה? גברים נוהרים אליה, אבל ברגע שהם מבינים שהיא עורכת דין שלמדה בהרווארד, הם בורחים. מג, החברה הכי טובה של הרפר ועורכת במגזין אופנה, מציעה לה לצאת למשימה: להעמיד פנים שהיא טיפשה ולראות אם זה יעלה את ערכה בעיני בני זוג פוטנציאליים.

הרפר מחליטה להיענות לאתגר ויוצאת לתחקיר. היא מחליפה את המלתחה, את צורת הדיבור ואת שפת הגוף שלה ומתחילה לצאת לדייטים בדמותה החדשה. התוצאה היא סדרה של מפגשים מוזרים, מצחיקים ובלתי נשכחים. אבל לא עובר זמן רב עד שהרפר נאלצת להביט טוב-טוב במראָה ולהבין שלא רק לגברים שפגשה יש דעות קדומות.

“התיאוריה הבלונדינית” הוא ספר מצחיק וכובש, שעוסק בדימוי חיצוני ובאמת המסתתרת מאחוריו. זהו אחד מספריה המוקדמים של קריסטין הרמל, מחברת רבי המכר “איטלקית למתחילים” ו”נשיקה צרפתית”.

“התיאוריה הבלונדינית”, מאת קריסטין הרמל, הוצאת “הכורסא”.

;