fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/08/עשר-דרכים-לטשטש-קמטים2.jpg

בת 40 פלוס? לפנייך 10 דרכים טבעיות לטשטש את הקמטים ללא הזרקות וללא ניתוחים

מה לאכול, מה לשתות, איך לישון, איך לחזק את הקולגן, אילו שמנים למרוח וממה חשוב להיזהר?

1עשר דרכים לטשטש קמטים

צילום אילוסטרציה:  Photo by Ehsan Ahmadi on Unsplash

1.חזקי את הקולגן

ויטמין C חיוני לתהליך הביוכימי של בניית הקולגן, שאחראי על מראה עור מלא ומתוח. כיוון שהגוף אינו אוגר ואינו מייצר ויטמין C יש להכליל אותו בתזונה השוטפת.

מקורות של ויטמין C כוללים פרי הדר או מיצי פרי הדר, קיווי, מנגו, פפאיה, אננס, אבטיח, פירות יער, תות שדה, פלפל ירוק ואדום, עגבניות, ברוקולי, כרובית, כרוב, תפוחי אדמה, קישוא ותרד. דגני בוקר רבים מועשרים כיום בוויטמין C.

שימי לב: אחסון ארוך של מוצרים המכילים ויטמין C או בישולם יפחית את תכולת הוויטמין ולעומת זאת אידוי או שימוש במיקרו יפגע פחות בתכולת הוויטמין.

2.שתי הרבה מים

גם אם את נוהגת לשתות בעיקר קפה או משקאות קלים, דאגי לשתות כל יום לפחות 8-10 כוסות מים. לא מדובר במנטרה שחוקה, אלא בהכרח. שתיית מים מונעת את התייבשות הגוף, ותעניק לעור פנייך מראה בריא וצעיר.

שתיית מים בפירוש “מצעירה” אותנו. המים מוסיפים לעור לחות ומעניקים מראה רענן וחיוני. כשאנו שותים אנו לא מתייבשים, עייפים פחות, מרוכזים יותר וכאבי הראש פוחתים.

3.שתי תה ירוק

תה ירוק נחשב לאנטי אייג’ינג טבעי. אם עיינת פעם בקרמים קוסמטיים שונים שמיועדים לשמירה על מראה עור צעיר ובריא, בוודאי הבחנת כי בחלק מהם אחד מהמרכיבים הוא תמצית של תה ירוק. לא סתם. נוגדי החמצון שבו מסייעים גם לשמירה על מראה עור צעיר ורענן.

4.איכלי מזונות הטובים לעור

העור מושפע רבות ממה שאנו אוכלות. במידה והתזונה שלנו מבוססת על מזון מהיר, מצב העור שלנו יושפע לרעה מכמויות השומנים שאנו צורכות. מזונות הנחשבים טובים עבור משקל הגוף, יהיו טובים גם עבור עור הפנים.

כדי לסייע לעור להיראות רענן ובריא, הקפידי לצרוך ירקות ופירות כמו גזר, מישמשים, פירות יער, עגבניות, עלים ירוקים וכן עדשים, דגים ואגוזים. מומלץ להפחית בכמה שיותר במזונות מלאים בסוכר, מלח ושומן, שעלולים להחריף בעיות קיימות בעור. שמירה על תזונה מאוזנת תסייע לפעילות המערכת החיסונית, שבתורה תאפשר לגוף להילחם בזיהומים, שעלולים לפגוע גם בעור.

5.הימנעי ממזונות “מזקינים”

תזונה לא בריאה עלולה להזיק לחילוף החומרים, לגרום לכשלים במערכת החיסון ולפגוע באיברים השונים, ואחד מהם הוא מראה העור שלך. אז אילו מאכלים יכולים להאיץ את ההזדקנות?

מומלץ מאוד להימנע מאוכל חריף (גורם להרחבת כלי הדם, מה שיכול להוביל לסימנים כהים על עור הפנים), אוכל מטוגן (מקדם רדיקלים חופשיים המוסיפים שנים לעור שלך), מוצרי מזון מעובדים (מקדמים דלקות וביכולתם אף לגרום להזדקנות מוקדמת של העור), מזונות עתירי סוכר (סוכר מזיק לקולגן ולאלסטין, שחשובים לשמירה על עור בריא וגמיש), בשר מעובד (חומרי השימור והנתרן והחומרים הכימיים גורמים לדלקות בעור).

יש להימנע גם ממרגרינה (שומני הטרנס עלולים להעניק לך מראה מבוגר יותר), משקאות מוגזים ומשקאות אנרגיה (ככל שתצרכי מהם יותר, כך התאים ברקמות שלך יזדקנו מהר יותר), אלכוהול (בכמויות גדולות יכול לשחרר רדיקלים חופשיים, שפוגעים בתאי הגוף ותורמים להזדקנות מואצת) וקפאין (קפאין הוא חומר משתן. כשאין לך מספיק מים, העור שלך מפסיק לשחרר רעלים והופך לעור יבש יותר עם קמטים וקמטוטים).

6.הגני על עורך בשמש

גידולי עור סרטניים, כתמים, קמטים ואובדן זוהר העור אומנם מופיעים בעשור החמישי והשישי לחיים, אך הם נגרמים כתוצאה מחשיפה לשמש בעיקר בשנות הילדות ושנות העשרה. לעור יש זיכרון ולכן יש להקפיד תמיד על הגנה מהשמש.

כידוע, יש להימנע מחשיפה לשמש בין השעות 10:00-16:00 ולהקפיד על חבישת כובע רחב שוליים ומשקפי שמש. בכל יציאה בשעות החמות כדאי להקפיד על שרוולים ארוכים מבד מאוורר, להחזיק ברכב שרוולון או אפילו כפפות כדי להגן מהקרינה החודרת את השמשה. קרם הגנה הוא  פריט חיוני ורצוי להחזיקו בבית, בתיק, במשרד – כך שתהיה אליו נגישות גבוהה.

7.השתמשי בשמנים אנטי אייג’ינג

השמנים היעילים ביותר לטיפול בנזקי קרינת השמש ולעיכוב וטיפול בסימני ההזדקנות הם שמן האסאי (פועל לאגירת לחות בעור, מזרז את התחדשות התאים), שמן אבוקדו (משמש כנוגד חמצון ומסייע לחידוש רקמות), שמן בוראז’ (משפר את גמישות קרומי התאים ומאריך את חייהם), שמן אובליפיחה (מאיץ את התחדשות תאי העור), שמני תפוז ומנדרינה (פועלים להגברת ייצור הקולגן והאלסטין בעור ולהרגעת העור) ושמן אגוז ברזילאי (מסייע למיצוק ומתיחת העור ושומר על רכותו ועל מראה עור צעיר).

8.הקפידי על שינה טובה

בלי שינה טובה, הבריאות והמראה יפגעו. אז איך ניתן  להשיג את שנת היופי המושלמת? תחילה הקפידי על שיגרת שינה – שיגרה ועקביות יעזרו לך להגיע אל המנוחה המיוחלת. נסי ללכת לישון באותה שעה ולהתעורר בבוקר בערך באותה שעה בכל יום. היכנסי לאמבטיה מרגיעה לפני השינה, הקשיבי למוזיקה וקראי ספר או מגזין. השתדלי לבחור בפעילויות נטולות לחץ לפני השינה.

אל תאכלי יותר מדי, זמן קצר לפני השינה. ארוחות גדולות בשעה מאוחרת עלולות לגרום למערכת העיכול לעבוד שעות נוספות, וכך לפגוע בשינה. בנוסף, הימנעי ממוצרים שמכילים קפאין, כמו קפה, תה שאינו צמחי, משקאות תוססים מסוימים ושוקולד. הקפאין עלול להשאיר אותך ערות לזמן ארוך יותר ממה שתרצי. נסי להימנע מקפאין לפחות 4 שעות לפני השינה. במקום קפאין, בחרי בתה קמומיל מרגיע, שיכול לעזור לישון טוב יותר.

9.הימנעי ממצבי סטרס

מצבי סטרס ממושכים לא רק שאינם מועילים לבריאות, אלא הוכח כי הם גם מזיקים לעור הפנים שלך. פעילות גופנית, אמבטיה חמה, מסאז’ מרגיע ואפילו שיחה עם חברה טובה או מטפל מוסמך, יכולים לסייע לך לפרוק את המתחים בטווח הקצר ולהאט את תהליך הזדקנות העור בטווח הארוך.

כדי לצמצם תחושות של מתח ולחץ, ממליצים דיאטנים להימנע מצריכת מזונות מעוררים המכילים קפאין כמו קפה, תה וקולה. רצוי לוותר גם על צריכת אלכוהול, המעכב בין השאר ספיגת ויטמיני B בגוף, אשר חיוניים להתמודדות במצבי סטרס.

בנוסף, הקפידי על תזונה המכילה מזונות מלאים (קמח, חיטה ואורז) ועשירה בירקות ופירות. תזונה מזינה יכולה לנטרל השפעה של מתח על ידי חיזוק המערכת החיסונית והורדת לחץ הדם.

10.שימרי על שיגרת יופי נכונה

הסרת איפור לפני השינה אינה שומרת רק על ניקיון סדיני המיטה שלך, אלא גם עוזרת לך להיפטר מכל נזקי זיהום האוויר שספגת ומהרדיקלים החופשיים שנחשפת אליהם במהלך היום, העלולים לפגוע בשכבת הקולגן והרקמה האלסטית העדינה של פנייך.

כדי להשיג השפעה מרבית של תכשירי האנטי אייג’ינג, שימרי אותם בקירור. פעולתם של תכשירים הנשמרים במקרר מתחילה לאחר כעשר דקות בלבד, לעומת תכשירים הנשמרים בטמפרטורת החדר ומתחילים את פעולתם כשעתיים לאחר השימוש. בנוסף, האחסנה בקירור שומרת על טריות התכשירים לאורך זמן רב יותר.

השימוש בקרם הגנה מהשמש אינו מספיק. כדי לשמור על מראה עור צעיר, השתמשי גם בקרם המכיל נוגדי חמצון, שאין צורך למרוח אותו לעיתים תכופות ומסייע להפחתת הנזק שנגרם לעורך כתוצאה מתהליכי חמצון.

;