fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/04/תובנות-הקורונה-גדול.jpg

תובנות הקורונה: ארבע נשים חזקות, מהגיבורות של התקופה, מסתכלות למגפה בעיניים

מירית הררי, שחף סגל, מורן אטיאס ומירי בוהדנה נלחמות בקורונה, כל אחת בדרכה המדהימה, ומעוררות בנו המון השראה. יחד ננצח!

1שחף סגל ובן זוגה שי נייבורג עושים שליחויות לתן ביס

שחף סגל ובן זוגה שי נייבורג עושים שליחויות ל”תן ביס”

שחף סגל: “לילדים שלי מגיעה דוגמה אישית

שחף סגל היא אחת הנשים השוות בברנז’ת התקשורת, מי שניהלה במשך כ-20 שנה את מחלקת האופנה והלייף סטייל במשרד יחסי הציבור של רוני ארנון, מהמובילות בתחום. לפני כשנה פרשה מעולם האופנה והפכה לדוברת של רשת מלונות “בראון”. בנוסף, היא גם שחקנית ב”הבימה” ומדי פעם גם בסדרות טלוויזיה, פרסומות וגם קריינית פרסומות. לדבריה, “לרוב האנשים זה נשמע הרבה, אבל ככה אני אוהבת. אני חושבת שאיבדתי את היכולת לנוח”.

סגל בת ה-49, מנהלת זוגיות ארוכת שנים עם הצלם שי נייבורג ולשניים שני בנים. שבועיים לתוך הקורונה, אחרי שהחלי”תו בשבילה שהיא צריכה להישאר בבית, החלה לעבוד כשליחה בשירות משלוחי האוכל “תן ביס”. היא אומנם מקבלת דמי אבטלה, אך רצתה להוות דוגמה לשני בניה. על יום העבודה הראשון כשליחה כתבה: “ביום ראשון יקרה משהו שלא חשבתי שיקרה לי בחיים: אני אלבש חולצה וז’קט כתומים. אני. כתום.

“ב-15 השנים שהייתי יחצנית אופנה, קשובה וחשופה לכל רבע טרנד, הרגשתי מחוסנת מפניהם, יודעת בדיוק מה מתאים לי ומה לא, מה לאמץ וממה להימלט. למשל, חולצת בטן (לא יעזור לכל הבאדי פוזיטיב שלכם. חולצה שחושפת גלגל עגלגל באמצע הגוף זה ביג נו נו). למשל, גבות מסופרות ומסורקות וממולאות בכוח (כפרה, את נראית בוכרית!). למשל, בגדים כתומים (החיים הם לא פרסומת לקינלי, בטח לא כשאת בלונדינית).

“אז למה מראשון תראו אותי מדוושת ברחובות בבגדים כתומים? כי קורונה, כי חל”ת, כי ביבי וגנץ (יש דבר כזה ‘עצב לאיד’? כי אמרתי לכם!), כי לילדים שלי מגיעה דוגמה אישית, כי אני חייבת אוויר, כי אני מתחילה לעבוד כשליחה ב’תן ביס’. לכל מי ששואל אותי אם זה ידפוק לי את דמי האבטלה, התשובה היא ‘כנראה שכן’. מצד שני, פרה-פרה. ניאבק גם על זה כשיגיע הזמן. יש המון מקומות שמחפשים בנרות ידיים עובדות. אם אתם יכולים, צאו לעבוד”.

2מירית הררי עם הנכד, עם הבעל והבנות ועושה שלום מבחוץ לאמה בדיור המוגן

מירית הררי עם הנכד, עם הבעל והבנות ועושה שלום מבחוץ לאמה בדיור המוגן

מירית הררי: “אהבה היא התרופה הכי טובה”

למעלה משנה מתמודדת מירית הררי, אשתו של דידי הררי, עם סרטן הלבלב, משתפת את קורותיה ברשתות החברתיות ומעניקה בכך תקווה והשראה לנשים רבות. הקורונה? קטנה עליה. השבוע כתבה הררי, אמא לשלוש בנות וסבתא לשניים, על התמודדותה בימים אלה בפוסט מרגש.

וכך כתבה הררי: “שישי בצהריים היום, ככה אמרו לי ואני מאמינה. כבר מזמן איבדתי כל תחושה של זמן… מצב הרוח לא משהו. ההסתגרות בבית, הגעגועים לאמא ולחברים יקרים, נתי החבר שלי שנפטר מסרטן השבוע. הדמות שמשתקפת אלי במראה נטולת נשיות בלי שיער ובלי גבות. העצמאות שהלכה לאיבוד, הנכדים, הקיאק… בטח יש עוד מיליון סיבות. לכולנו יש מיליון סיבות.

“רום הקטן שלי בא לבקר אותי והאהבה, האהבה הזאת כואבת כל כך… “אני גם רוצה קרחת”, הוא אומר לי כדי להראות לי שזה יפה ולשמח אותי. איזו אינטליגנציה רגשית עצומה לילד בן חמש.

“קפצתי לבקר את אמא ונופפתי לה לשלום ממרחק עצום. היא מהמרפסת בדיור מוגן שאין אליו כניסה ואני מרחוק-רחוק ושתינו בוכות. דידי והבנות לקחו אותי לטיול קצר לראות את הים למרות שהייתי כל כך חלשה. ארוחת שישי היום ואין לי כוח וחשק לבשל, אז אבישג לקחה את זה על עצמה.

“כולם נרתמים וכולם כל כך אוהבים והנה תוך כדי כך שאני כותבת, אני חושבת לעצמי כמה אהבה יש סביבי וזאת כבר סיבה נפלאה ונהדרת להתיישר, להזדקף ולהיות בהודיה. אהבה היא התרופה הכי טובה. שבת שלום לכולם, לכל החברים היקרים שנעלמתי להם קצת ובכלל לכל עם ישראל היקר והיפה שלנו”.

3מורן אטיאס במחלקת הקורונה בבית החולים איכילוב

מורן אטיאס במחלקת הקורונה בבית החולים איכילוב

מורן אטיאס: “זו זכות אדירה להיות חלק ממחלקת הקורונה”

השחקנית מורן אטיאס עזבה את ביתה בהוליווד ונחתה בתל-אביב מיד עם פרוץ הקורונה, כדי להתנדב במחלקת הקורונה של בית החולים איכילוב. “אני כל כך גאה להיות ישראלית וחלק קטן ממערך ענקי של אנשים מדהימים שמקריבים את עצמם יום-יום למען מדינה שלמה”, כתבה בדף הפייסבוק שלה. “תודה איכילוב שהענקתם לי זכות אדירה להיות חלק מכם. אוהבת את כולכם ומאחלת בריאות לכל עם ישראל”.

ומורן הוסיפה: “במשך למעלה משלושה שבועות יש לי הזכות להיות חלק קטן מהמאמץ העצום של הצוות הרפואי המדהים של איכילוב בתל-אביב במחלקה ER של קורונה. אני רוצה להבטיח לכולכם שאני שומרת על עצמי (תודה על הדאגה שלכם) ולא שאני רק בטוחה, אני מרגישה כל כך בת מזל לפגוש באופן אישי צוות של אחיות מסורות, רופאים, צוותים סניטריים, מנקים, מזכירות, חולים ומשפחותיהם. אין לי הכשרה רפואית, אז מה שאני עושה זה לקבל את המטופלים, להחליף סדינים, לארגן עבודת נייר, לקחת לחץ דם, צרכים בחדר האמבטיה ובעיקר אני שם כ’ידיים הנקיות’ לבדיקות הקורונה.

“החלק האהוב עליי הוא לדבר ולהקשיב למטופלים, להחזיק את ידיהם (עם כפפות) ולתקשר עם משפחותיהם מכיוון שאסור להם לשהות במחלקה. אני שמחה להיות שם מיום ליום. אני מצדיעה לצוות הרפואי כל השנה ובעיקר עכשיו. הישארו בטוחים. מי ייתן וכולנו נישאר מחוברים עכשיו ולתמיד”.

4מירי-בוהדנה-מראיינת-את-דר-רפי-סטרוגו-על-הקורונה-צילום-דוברות-מדא-3

מירי בוהדנה מראיינת את דר’ רפי סטרוגו על הקורונה. צילום: דוברות מד”א

מירי בוהדנה: “מגן דוד אדום הוא משפחה עבורי

גם מירי בוהדנה התגייסה בהתנדבות למאמצים של מגן דוד אדום למלחמה בקורונה. השחקנית, הדוגמנית ואשת הטלוויזיה הצטרפה כבר לפני כשנתיים למעגל הנשים של ידידי מד”א בישראל, במטרה לסייע בהעלאת המודעות לחשיבות הצלת החיים בארץ. מאז, עברה מירי קורס עזרה ראשונה בסיסי מד”א, ובהמשך שדרגה את הכשרתה, והפכה למגישת עזרה ראשונה מן המניין.

“מזה כשנתיים מגן דוד אדום הוא משפחה עבורי, ומקום שבמסגרתו אני זוכה לתת מעצמי למען אחרים”, סיפרה בוהדנה, “נגיף הקורונה יצר בהלה רבה בעולם וגם בארץ, והרבה דברים בנושא אינם ברורים, מה שיכול להלחיץ עוד יותר. לכן, שמחתי מאוד לשתף פעולה עם מד”א בנושא הזה”.

בנוסף, הצטלמה בוהדנה לסרטון הסברה של ארגון ההצלה הלאומי, במסגרתו היא ראיינה את סמנכ”ל רפואה במד”א, ד”ר רפאל סטרוגו. מטרת הסרטון היא להעלות את המודעות בציבור לפעולות פשוטות שניתן לנקוט כדי לצמצם באופן משמעותי את סיכויי ההידבקות, ובמקביל להוריד ככל הניתן את הבהלה בקרב האזרחים.

;