fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/07/פוגה-גדול.jpg

מופע המחול ״פוגה״ של הכוריאוגרפית ענבל פינטו יעלה באוגוסט בסוזן דלל

היצירה “פוגה” מאת ענבל פינטו בוחנת את פרקי הזמן ומיקומם במרחב, דרך יצירת מניפה עשירה של תחושות, צבעים וצלילים. ביצירה – שהיא שיתוף פעולה ראשון בין פינטו הכוריאוגראפית לבין הצלנית והזמרת הישראלית מאיה בלזיצמן – משחזרות השתיים חיים שנמחקו, עולמות שנכחדו, מאורעות שחלפו ודמויות שאבדוהמופע יעלה באוגוסט במרכז סוזן דלל בנוה-צדק

פוגה מאת ענבל פינטו

להקת המחול של ענבל פינטו נמנית על להקות המחול המובילות בישראל ויצירותיה הייחודיות הקנו לה עד היום שם והערכה גדולים בארץ וברחבי העולם. בחודש אוגוסט הקרוב יעלה במרכז סוזן דלל מופע המחול “פוגה” של פינטו, שהחל לרוץ לפני כארבעה חודשים.

ביצירה, שהיא שיתוף פעולה ראשון בין הכוריאוגראפית ענבל פינטו לבין הצ’לנית והזמרת הישראלית מאיה בלזיצמן, יעסקו היוצרות בשחזור חיים שנמחקו, עולמות שנכחדו, מאורעות שחלפו ודמויות שאבדו. היצירה מפגישה את הקהל עם מקום שהיה ואיננו ובכל זאת קיים בתודעת הזיכרון, עולם עם מנעד רגשות עזים ששוזר בתוכו את מורכבות חוויית הזיכרון וההכרה.

פוגה מאת ענבל פינטו

“פוגה” היא יצירה מהורהרת על עבר שמתעורר לתחייה, על עולמות שהיו ואינם, על צללים ודמויות הקורמים עור וגידים ועל זיכרונות שחוזרים להדהד בנפש כמו קול פנימי מרוחק. את החלל הריק שהותירו כל אלה ממלאות השתיים בשברי מחשבה ומעגלי תהודה, המציתים מחדש למשך זמן קצוב, חוויות שנשתכחו אך לא נמחקו.

מדובר ביצירה יוצאת דופן ביופיה על כל רבדיה. פינטו בונה עולם אסתטי ומדויק להפליא שמתפרק לרסיסים וטומן בתוכו רבדים רבים של רגשות וחוויות שהיו ואינם. חוויות חיים ואירועים שמבליחים לרגע בתודעת הזיכרון, נוכחים ונעלמים.

פוגה מאת ענבל פינטו

שפתה של פינטו חוזרת עם המון עוצמה של יופי ויזואלי, הן בעיצוב התלבושות של הרקדנים והן בעיצוב הבמה – שמהפנטים את הצופה. ההומור המשובח להפליא שב ונשנה לאורך כל המופע ושזור בגרוטסקיות. במקביל, בלזיצמן יצרה פסקול מבריק שמתחבר באופן מושלם עם שפת התנועה של פינטו.

המופע משאיר טעם של עוד. לכו לראות!

תאריכי המופע: 4-5-8 באוגוסט, במרכז סוזן דלל בנוה-צדק.

;