fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/07/סימו-גדול.jpg

“טיפול בצחוק” ב”תיאטרון הנגב”: מה קורה כשמנקה ותיקה בספא מבוקש הופכת למטפלת?

פרלה בוחבוט היא מנקה ותיקה בספא מבוקש, שיום אחד מבקשים ממנה להיות מעסה ולהיכנס לחדר הטיפולים. בוחבוט, שיש לה ניסיון רב עם הבצק של הספינג’, מטפלת בעורכת דין, בשחקנית הצגות ילדים ואפילו במטופל בקהל. את דמותה של בוחבוט משחק סימו אלימלך, אלוף בגילום סבתות מרוקאיות. הקומדיה החדשה והאינטראקטיבית “טיפול בצחוק” של “תיאטרון הנגב” נוחתת עכשיו ב”צוותא” בתל-אביב

סימו אלימלך ויעל פרימר-סביר בטיפול בצחוק. צילום אייל בריברם

סימו אלימלך ויעל פרימר-סביר ב”טיפול בצחוק”. צילום: אייל בריברם

הקומדיה המקורית והאינטראקטיבית “טיפול בצחוק” של “תיאטרון הנגב” מגיעה עכשיו גם לתל-אביב. מדובר בהצגה מצחיקה מאוד, שכתב וביים איסי ממנוב נוריאל, שיש לה מעריצים רבים.

ההצגה עוסקת בפרלה בוחבוט, מנקה ותיקה בספא מבוקש, שיום אחד מבקשים ממנה להיות למעסה ולהיכנס לחדר הטיפולים. בוחבוט מכירה את כל המטפלים והלקוחות, את כל סוגי הטיפולים, יש לה ניסיון רב עם הבצק של הספינג’ וכמובן שהיא יודעת מה צריך לשנות כדי שהספא יהיה יותר אטרקטיבי.

במהלך ההצגה היא מטפלת בעורכת דין המתמחה בנזיקין, בשחקנית בהצגות ילדים שחולמת לפרוץ, בפסיכולוגית מדופלמת ואפילו במטופל מהקהל. את כולם היא מפתיעה בידע שלה ובגישה המיוחדת שלה לחיים ולטיפולים.

סימו אלימלך ויעל פרימר-סביר בטיפול בצחוק. צילום אייל בריברם

סימו אלימלך ויעל פרימר-סביר ב”טיפול בצחוק”. סימו: “הזקנה המרוקאית טבועה בי מילדות. יש כאלה שטוענים שאני גלגול שלה”

את דמותה של פרלה משחק סימו אלימלך, המופיע בהצגות המרוקאיות של “תיאטרון הנגב” מזה חמש שנים כ”ללה מסעודה”- הסבתא המרוקאית. במקצועו הוא מעסה ובקומדיה “טיפול בצחוק” הוא משלב בין המשחק לספא. “הזקנה המרוקאית טבועה בי מילדות. יש כאלה שטוענים שאני גלגול שלה”, הוא אומר.

לצידו של אלימלך, מככבת יעל פרימר-סביר, שחקנית בוגרת “בית צבי” שעזבה את המרכז כדי לגור עם בעלה יניב, שמגדל ענבי טלי במושב לכיש. כל הבנות שלהם נולדו בקיץ, כי בנובמבר הגפן נחה. יעל משחקת שלוש דמויות שונות ומחליפה מהלומות מילוליות עם פרלה.

פרלה היא מצד אחד סבתא מרוקאית מסורתית ושמרנית, אמא ל-8 ילדים, אך יש לה גם צד אנרכיסטי ופרוע, שבא לידי ביטוי במפגש עם המטופלות. כשסתווית, עורכת דין המתמחה בנזיקין בתחום הבריאות, מגיעה לטיפול, פרלה חוששת מתביעה וגורמת לה להישבע ב”חוק נאמנות לספא” ובהמשך מאבחנת אותה לפי כף הרגל, ונותנת לה עצות קצת קיצוניות…

סימו אלימלך ויעל פרימר-סביר בטיפול בצחוק. צילום אייל בריברם

סימו אלימלך ויעל פרימר-סביר ב”טיפול בצחוק“. רק הפסיכולוגית מצליחה להוציא ממנה סוד כמוס

כשטוהר, השחקנית הטבעונית, מגיעה כדי לשחרר את עצמה משיר ילדים ילדותי שלא עוזב אותה ומספרת על חלומותיה, פרלה מנחמת אותה – “לא נורא שאין לך כישרון”.
ורק הפסיכולוגית דר’ ציפקין הופכת את היוצרות ומצליחה להוציא מפרלה סוד כמוס. בסופה של ההצגה הקהל מתבקש לדרג את רמת הספא. עשר מגבות זה הכי הרבה.

תיאטרון “צוותא”, לונדון מיניסטור, אבן גבירול 30, תל-אביב. יום ב’, 12.8.19, בשעה 20:30. מחיר כרטיס: 60 שקל. טל’: 03-6950156.

;