fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/05/איך-לשמור-על-בלונד-בגיל-50ג.jpg

כיצד תשמרי על שיער בלונדיני בריא וזוהר? טיפים לבנות 50 פלוס שצובעות מאפור לבלונד

שיער בלונדיני לרוב יבש יותר ונוטה להפוך עם הזמן לצהוב. איך אפשר לטפח שיער מובהר ולשמור עליו?

איך לשמור על בלונד בגיל 50

צילום אילוסטרציה: Photo by Olga Zabegina on Unsplash

לבלונד יש חוקים משלו. כל מי שרגילה לצבוע לבלונד לא יכולה לשנות אותו בשום צבע אחר. גם אם היא מנסה להכהות היא חוזרת ומבהירה את השיער. למה? הבלונד הוא הצבע הכי סקסי והוא מבליט את הנשיות שיש בך.

בשנים האחרונות יותר ויותר נשים בגילאי 50 פלוס צובעות את שיערן מאפור לבלונד, כי כך קל להן יותר להתמודד עם השיער הלבן. למרות כל היתרונות הברורים בשיער בגוון בלונד, לא הכל מושלם. הוא לרוב יבש יותר ונוטה להפוך עם הזמן לצהוב. אז איך אפשר לשמור עליו? קרול וכאמל מסלון “דניאל” בחיפה, שגרירים של “לוריאל פרופסיונל”, מסבירים ונותנים טיפים:

למה בלונד מצהיב?

התשובה טמונה בבסיס השערה. כל שערה בנויה מ-3 גוונים בסיסיים – כחול אדום וצהוב. ככל שיש לנו יותר כחול בשיער, כך השיער שלנו כהה וקרוב יותר לשחור וככל שיש לנו יותר אדום בשיער נהיה יותר ג’ינג’ים. ככל שיש לנו יותר צהוב בשיער נהיה יותר בלונדינים.

כאשר אנחנו צובעים את השיער לבלונד לרוב אנחנו משתמשים בצבע בלונד עם אפור, הטכניקה שנעשית בתוך השערה היא בשלב הראשון להוציא את האדום ואת הכחול מהשיער ולהשאיר את הצהוב, בשלב השני להכניס קצת אפור לצבע כדי לנטרל את הצהוב שיש בשיער. עם הזמן, הצבע מעט יצהיב. הצהוב הוא כאמור צבע טבעי שקיים בשיער, והאפור שהכנסנו בצבע כדי לנטרל את הצהוב, יורד עם החפיפות, וכך הצהוב הטבעי צץ בחזרה.

איך להגיע לבלונד ללא צהוב-כתום?

כדי לנטרל את הצהוב עלייך להשתמש בחומרים לנטרול הצהוב באופן תמידי לפחות פעם בשבוע. אם השתמשת במסכת צבע ועדיין נשאר צהוב, תצטרכי להשתמש בשמפו אפור פעם בשבוע. אומנם השמפו עלול לייבש מעט את השיער, אבל הוא חזק יותר ממסכת צבע. אם שני אלו לא הספיקו, מומלץ לבקר במספרה ל”שטיפה” פעם בחודש. בנוסף, בהחלט ייתכן שהבלונד שלך לא מספיק בהיר, ויש צורך להבהיר כדי להוציא את הצהוב מתוך השערה.

מה זה בלונד פלטין?

ואיך להגיע אליו בלי להרוס את השיער? בלונד פלטין הוא הדרגה הכי בהירה שיש בצבעים. המשמעות של הגעה לבלונד פלטין אומרת להוציא את כל פיגמנט הצבע מהשיער (גם את הצבע הצהוב) – במילים אחרות להגיע לצבע לבן נקי.

לא קל להבהיר את השיער עד לבלונד פלטין, תוך שמירה על איכות השיער. חובה להניח את חומר ההבהרה בקבוצות שיער מאוד קטנות ולדאוג להשתמש בחומרים טובים, עם חומרי הגנה וחמצן לא מאוד גבוה. יש לחזור על הפעולה כמה פעמים עד שהשיער מגיע לבלונד פלטין. בשיטה זו אומנם עובדים על השיער המון שעות, אך השיער נשמר בריא וחזק, כל זה בתנאי, שהשיער במצב טוב.

מתי לא מומלץ להבהיר ולהגיע לצבע פלטין?

*אם השיער עבר החלקה אורגנית, אל תחשבו אפילו על הבהרת השיער. השיער ישבר ויישאר בכיור של המספרה.

*אם השיער עבר החלקה יפנית סלסול ו/או פסים מאוד קשה להגיע לצבע פלטין.

*אם השיער מתולתל קשה להגיע לצבע פלטין. הפעולה עלולה לגרום לשיער לאבד את התלתל והוא הופך להיות גלי יותר או חלק.

מה זה בלונד אפור?

בלונד אפור הוא בלונד פלטין + שטיפה אפורה. כדי להגיע לבלונד אפור עם שיער בריא יש לדאוג לכל הכללים כמו בבלונד פלטין יחד עם הוספת שטיפה אפורה בצורה נכונה. שטיפה אפורה היא צבע ללא אמוניה שעובד עם רמת PH נמוכה. לשטיפה אמיתית יתרון עצום על צבע, במיוחד לאחר הבהרת השיער.

היתרונות של שטיפה: שטיפה עושים לאחר שהשיער כבר הובהר. לאחר שהשיער הגיע לצבע פלטין, קשקשת השיער עדיין פתוחה כך שאין צורך להשתמש בצבע רגיל אשר יפתח את קשקשת השיער פעם נוספת ויפגע במבנה של השערה.

אם השיער טבעי וחלקו הובהר בפסים ו/או באומברה, ברגע שמשתמשים באפור שהוא צבע ולא שטיפה, הצבע ישפיע על השיער הטבעי ויפתח את קשקשת השיער, וכך תוך כמה חפיפות השיער הטבעי יהפוך כתום. לכן במצב הזה, חובה להשתמש בשטיפה ולא בצבע רגיל.

איך לשמר על בלונד בריא, רענן ולא יבש?

שיער מובהר פגיע יותר מגורמים חיצוניים, לכן יש לטפח אותו בהתאם: להשתמש במסכה כל שבוע, למרוח סרום בקצוות ולא לצבוע את הקצוות (ואם צובעים אז רק ב-5-10 הדקות האחרונות!). אם נכנסים לבריכה מומלץ למרוח קרם על השיער כדי שלא יבוא במגע ישיר עם השמש ולא יספוג כלור מהבריכה ולחפוף את השיער היטב לאחר מכן.

5 כללים לבלונד מושלם

מאת מומחי המותג “פול מיטשל” ישראל:

כלל זהב מספר 1: השתמשי בשמפו ובמרכך המתאימים לשיער בלונדיני ומובהר. מומלץ להשתמש רק בשמפו ובמרכך המיועדים לשיער בלונדיני, שכן הם מכילים חומרים מיוחדים להגנה על שיער צבוע. כדי למנוע גוון חלודה בבלונד יש להשתמש במוצרים עם גוון סגול פעם או פעמיים בשבוע.

כלל זהב מספר 2: שימרי על לחות השיער. אם את לא בלונדינית טבעית, זה בדרך כלל אומר שהשיער שלך פגום ויבש מאוד. הזיני את שיערך מדי יום עם מסיכה טיפולית ללא שטיפה.

כלל זהב מספר 3: הגני על השיער מפני חום. מכשירי עיצוב בחום מאיימים במיוחד על שיער צבוע בלונד. מזערי את הנזק עם מוצרי הגנה מיוחדים, הקיימים בשוק מפני חום.

כלל זהב מספר 4: הגני על השיער מפני השמש. כובעים וצעיפים הם ההגנה המידית הטובה ביותר, אבל אם השיער הולך להיות באור שמש ישיר, השתמשי במוצרים עם מסנני UV.

כלל זהב מספר 5: השתמשי במרכך האהוב עלייך לפני הכניסה לבריכה או לים כדי ליצור מחסום בין השיער שלך למי מלח או לכלור. אחרי שאת יוצאת מן המים, חפפי את השיער בהקדם האפשרי כדי להיפטר משאריות ומזהמים.

;