fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/05/הופכות-את-היוצרות2.jpg

ספר ותערוכה מביאים את סיפוריהן של 20 נשים שורדות זנות ויצירות אמנות שנוצרו בהשראתן

“פקטורי 54” בשיתוף עמותת “הופכות את היוצרות” חברו יחד לסייע ולשקם נשים מתעשיית הניצול המיני

1עבודתה של רעות פרסטר מתוך התערוכה הופכות את היוצרות

עבודתה של רעות פרסטר מתוך התערוכה “הופכות את היוצרות”. צילום: סיגל קולטון

בגלריה של מרכז תרבות “תאו” בהרצליה-פיתוח נפתחה בשבוע שעבר תערוכה חשובה ומרתקת (נעילה ב-25.6.21), שבה מוצגות עבודותיהן של אמניות ישראליות מובילות, המספרות את סיפורן של 20 נשים שורדות זנות. לתערוכה מתלווה גם ספר, שכל הכנסותיו ייתרמו לעמותת “הופכות את היוצרות”. הספר מוצג למכירה באתר ובחנויות “פקטורי 54”. מחירו: 69 שקל.

“הופכות את היוצרות” היא עמותה המסייעת לנשים לצאת ממעגל הזנות ובשיקומן. אל העמותה חברה רשת “פקטורי 54”, וביחד עם האוצרת ביני שריד סי, הן מציגות את הסיפורים האישיים, המרגשים והמטלטלים של 20 נשים שורדות זנות, המתפרסמים לראשונה בספר בשם “הופכות את היוצרות”, שאותו ערכה הבמאית והסופרת שירה גפן.

הספר רואה אור במטרה לספר את סיפורי הנשים שקולן לא נשמע, ושהצליחו להיחלץ מהמקום הכי נמוך אליו אפשר להגיע, ומתוך הריסות נפש וגוף הרימו ראש והולידו את עצמן מחדש. הספר מלווה בעבודות שיצרו 20 אמניות שונות בהשראתן של הנשים השורדות, כל אמנית יצרה עבודה ייחודית בעקבות סיפור החיים של כל שורדת ושורדת. היצירות כולן מוצגות בתערוכה הפתוחה לקהל הרחב בהרצליה-פיתוח.

2עטיפת הספר הופכות את היוצרות

עטיפת הספר “הופכות את היוצרות” שערכה שירה גפן

מאחורי יציאת הספר עומדות שלוש נשים יזמיות: יפעת אירני, מבעלי “פקטורי 54″ ו”אירני-גרופ”; לימור סגל, מנהלת תחום הטיפול בעמותת “הופכות את היוצרות”; וביני שריד סי, אמנית, אוצרת ובעלת גלריה. על הספר עבדה שירה גפן כשנתיים, במהלכן נפגשה עם 20 נשים מתוך מאות אשר עוברות תהליך שיקום מקיף, חלקן עדיין כשהן בזנות פעילה. היא שוחחה, הקליטה ותמללה את סיפוריהן של הנשים תוך הקפדה לא לשנות את שפתן.

ביני שריד סי היא אמנית ואוצרת שרתמה 20 אמניות ישראליות להשתתף בפרויקט. היא פרשה בפני הנשים השורדות כרטיסיות עליהן מודפסים ציורים של האמניות השונות, וכל אחת בחרה בעבודה שנגעה בה. לאחר בחירת העבודה, צמדי הנשים והאמניות נפגשו, והאמניות החלו ליצור עבודות בהשראת סיפורי החיים שלהן.

3עבודתה של נעמי מנדל מתוך התערוכה הופכות את היוצרות

עבודתה של נעמי מנדל מתוך התערוכה “הופכות את היוצרות”. צילום: סיגל קולטון

האמניות המשתתפות בתערוכה ובספר הן: שרון רשב״ם פרופ, ביני שריד סי, שחר אבנט, ורד אהרונוביץ, רעות פרסטר, שגית פרידמן הלל, שרון פידל, אליסיה שחף, נעמי מנדל, ליאור שטיינר, לידה שרת מסר, הילה לביב, תמר לב-און, גילי כהן, עפרה קובלינר, חגית אונמני רובינשטיין, ג׳ניפר בלוך, הילית שפר, ענת נינה בר נתן שלו, שני נחמיאס, אהרונה ריינר, דליה רונן.

שירה גפן: “במהלך המפגשים, אצל חלק מהצמדים, הגבולות שחצצו בין העולמות השונים התפוגגו, ולאט-לאט חשפו נקודות דמיון משותפות המסתתרות מתחת למעטה הביוגרפיה וההגדרות, וגילו שבכל אחת מאיתנו מצוי אזור מופקר, מוזנח, אבל בכל אחת מאיתנו מצוי גם הכוח לנסות לשנות את גורלה”.

הפרויקט החשוב הזה ראה אור בתמיכת “פקטורי 54”. כחלק מפעילות החברה למען נשים, “פקטורי 54” גאה לתמוך בפרויקט הכולל את הספר ותערוכת האמנות של עמותת “הופכות את היוצרות” ורואה חשיבות אדירה בתשומת לב לעובדה כי נשים הפונות אל תעשיית הניצול המיני הן קורבנות ואינן בוחרות במצבן. החברה רואה בתמיכה בפרויקטים מסוג זה חלק מהאחריות החברתית שלה, בסיוע למיגוון שכבות באוכלוסייה, בכדי להעלות את המודעות ולשקף את המציאות בישראל במטרה להביא יחד לשינוי אמיתי.

4עבודתה של לידה שרת מסר מתוך התערוכה הופכות את היוצרות

עבודתה של לידה שרת מסר מתוך התערוכה “הופכות את היוצרות”. צילום: סיגל קולטון

במרכזי עמותת “הופכות את היוצרות” בתל-אביב ובחיפה מקבלת כל אשה תמיכה מקיפה כדי שתוכל להתייצב ולהתחזק אישית וכלכלית, ולבנות לעצמה חיים חדשים. בכל מרכז פועל בית ספר שיקומי לאופנה ששם דגש על יצירה, ביטוי אישי, ערך עצמי והגשמה. לצידו, פועל מרכז סיוע רב תחומי המספק שירות פסיכוסוציאלי ועזרה מקצועית בכל תחומי החיים. הסיוע ניתן לכל אשה וטרנסג’נדרית ללא תשלום או תנאי קבלה.

כל הרווחים ממכירת הספרים ויצירות האמנות יועברו לעמותת “הופכות את היוצרות” לשיקום נשים היוצאות מתעשיית הניצול המיני. מחיר הספר: 69 שקל.

ניתן לרכוש את הספר בחנויות ובאתר “פקטורי 54”:   https://bit.ly/3e3PLrT

ניתן לרכוש את הספר בגרסה דיגיטלית באתר “עברית”:

https://www.e-vrit.co.il/Product/21241/הופכות_את_היוצרות

התערוכה פתוחה לציבור, בהתאם להנחיות התו הירוק. גלריית “תאו”, רחוב ווינגייט 136, הרצליה-פיתוח. https://teo.org.il/

;