fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/10/מירב-כהן2.jpg

השרה מירב כהן: “הסיבה שלשמה נכנסתי לפוליטיקה היא לדאוג לאזרחים הוותיקים בישראל”

“מצבה הכלכלי של האוכלוסייה המבוגרת נמצא בראש סדר העדיפויות שלי. חשוב להעלות את קצבאות הזקנה”

מירב כהן צילום אלעד מלכה

השרה לשוויון חברתי ולגימלאים מירב כהן: “אנחנו ממשיכים כל הזמן להוציא לפועל עוד ועוד תוכניות לעידוד תעסוקה בקרב מבוגרים – זה אינטרס של כולנו”. צילום: אלעד מלכה

רגע לפני הבחירות, חשוב להזכיר שאסור לנו לשכוח מהאוכלוסייה המבוגרת בארץ, שרבים ממנה חיים כיום מקצבה של כ-2,300 שקל, סכום שברור לכולם שאי אפשר להתקיים ממנו. נקודה.

מי שנלחמת למען הגימלאים בשנה האחרונה היא השרה לשוויון חברתי ולגימלאים מירב כהן, שביחד עם ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן, פעלה לגיבוש מודל להגדלת קצבאות הזקנה.

“הסיבה שלשמה נכנסתי לפוליטיקה היא לדאוג לאזרחים הוותיקים בישראל”, כתבה מירב בעמוד הפייסבוק שלה. “המתווה שלנו להעלאה דיפרנציאלית של קצבאות הזקנה זו המשימה הכי חשובה והכי דחופה שיש מבחינתי. מצבה הכלכלי של האוכלוסייה המבוגרת נמצא בראש סדר העדיפויות שלי”.

כהן עבדה בחודשים האחרונים על תוכנית לביטחון כלכלי לאזרחים ותיקים הכוללת: הגדלת קצבאות עד 4,000 שקל לחודש לאזרחים ותיקים, הוספת מיליארד שקל לקצבאות הסיעוד לחולים קשים, הגדלת זכאי הקצבאות מ-250,000 איש ל-560,000 איש, קבלת קצבה מוגדלת ללא קשר לבעלות על רכב ועדכון קצבת הזקנה בהתאם לשכר הממוצע במשק.

ב-19בספטמבר השנה השיקה מירב כהן, כאמור יחד עם לפיד ומאיר כהן, את התוכנית לשיפור מצבה הכלכלי של האוכלוסייה המבוגרת בישראל: “רשת בטחון כלכלית לאזרחים הוותיקים”.

“במוקד התכנית”, כתבה מירב, “הגדלת קצבאות הזקנה לכל מי שסך הכנסותיו החודשיות הן עד 6,000 שקל, לרמה של 4,000 שקל, שזו כמעט הכפלה של גובה קצבת הזקנה. כמו כן, גם מי שהכנסותיו הן בין 6,000 ל-10,500 שקל בחודש ייהנה מתוספת לקצבאות הזקנה שלו, שתלך ותקטן ככל שהכנסותיו גדולות יותר.

“בנוסף, אנחנו נבטל את התנאי לקבלת קצבאות מוגדלות, של אי החזקת רכב. כלומר גם מי שמחזיק ברכב יוכל לקבל קצבה מוגדלת. וגם, סוף-סוף נתקן את העוול ההיסטורי של אי הצמדת (=שחיקת) הקצבאות לעליית השכר הממוצע במשק.

“עשינו בשנה האחרונה עבודה מקצועית מאוד ומעמיקה בשביל להגיע למתווה הזה, ואני מאוד מאמינה בו. הוא מטפל בשורש הבעיה, בלי לגלוש לפופוליזם. סך העלות של הרפורמה שלנו מוערכת בכ-3.7 מיליארד שקל בשנה, שזה סכום שתקציב המדינה יודע להכיל.

“המהלך הזה הוא מהלך משלים לצעדים שעשינו בשנה האחרונה והתמקדו באוכלוסייה הענייה ביותר, והוסיפו לה כ-3 מיליארד שקל בשנה (הגדלת קצבת השלמת הכנסה, סיוע לשורדי שואה עניים, תיקון מנגנון הדיסריגרד (הדיסריגרד הוא הסכום שנקבע בחוק כי אם הכנסתו של הנכה עולה עליו, הוא לא יהיה זכאי לקצבתו) והגדלת הסיוע בשכר דירה.

2מירב כהן ויפעת שאשא ביטון

מירב כהן ויפעת שאשא-ביטון. פועלות יחד לשילוב אלפי אזרחים ותיקים בתפקידי עוזרי חינוך בבתי הספר ברחבי הארץ

השרה מירב כהן תומכת גם בביטול חובת גיל הפרישה. לפני כחודש פגשה גננת בת 67 שרוצה להמשיך לעבוד, אך מחייבים אותה לפרוש. “את גיל חובת הפרישה אנחנו חייבים לבטל”, כתבה מירב בפייסבוק. “פגשתי את פנינה ביטון, גננת בת 67, בכנס הכנה לפרישה שערכנו בבאר-שבע. היא ניגשה אליי כדי לשתף בסיפור האישי שלה – שמלמד עד כמה המצב הוא אבסורד.

‎”אחרי 45 שנים של עבודה בגן, פנינה נאלצה לצאת לפנסיה. למרות הבקשות שלה להישאר בתפקיד, למרות שההורים שלחו מכתבים וביקשו שתמשיך, כל זה לא עזר. על פי החוק ניתן להפסיק את העסקתה אך ורק בגלל הגיל שלה. פנינה סיפרה לי שהמצב הזה ממש מעציב אותה. ‘שנה נוספת היתה משמחת אותי ונותנת לי זמן לעכל. כתבתי מכתבים, רציתי בכל מאודי להמשיך ואני מסוגלת לעבוד. הנציבות הייתה צריכה להיות קשובה יותר’.

‎”חובת הפרישה היא אפליה בחסות החוק. אין סיבה שנשלח אנשים הביתה רק בגלל הגיל שלהם. כל עוד הם מסוגלים ורוצים בכך, הבחירה צריכה להיות אישית ולא לפי גיל שרירותי שנקבע בחוק. בדיוק בגלל מקרים כמו של פנינה, הקמנו צוות בינמשרדי משותף עם משרד האוצר שבוחן לעומק את נושא חובת הפרישה ואנו ממתינים כעת לפרסום המלצותיו. אנחנו חייבים לתקן את העוול הזה”.

בנוסף חתמה השרה כהן בחודש שעבר על הסכם היסטורי עם שר האוצר הגרמני, בעקבותיו ממשלת גרמניה תעביר 200 מיליון שקלים נוספים בשנה לניצולי שואה סיעודיים – 14 אלף ניצולים יקבלו עוד 1,200 שקל בחודש.

באחרונה גם פרסמה השרה, כי “בשבועות הקרובים נוציא לפועל תוכנית חדשה לשילוב אלפי אזרחים ותיקים בתפקידי עוזרי חינוך בבתי הספר ברחבי הארץ. זו יוזמה משותפת שעבדנו עליה יחד עם שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ויו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס – שכל הצדדים מרוויחים ממנה. בתי הספר, שזקוקים לתגבור עקב המחסור בעובדי הוראה, יקבלו הון אנושי בעל ניסיון וידע, התלמידים, שיקבלו בבית הספר דמויות חינוכיות מנוסות וחכמות, והאזרחים הוותיקים המעוניינים לעבוד, שיקבלו תעסוקה איכותית.

“אנחנו יודעים שיש במדינה כל כך הרבה אנשים שרוצים ויכולים לעבוד, אבל רק בגלל הגיל שלהם, ובלי שום קשר ליכולות ולתרומה שלהם, אנחנו שולחים אותם הביתה בעל כורחם. ראינו במחקרים שאנשים שממשיכים להיות פעילים הם בריאים ומאושרים יותר, ולכן אנחנו ממשיכים כל הזמן להוציא לפועל עוד ועוד תוכניות לעידוד תעסוקה בקרב מבוגרים – זה אינטרס של כולנו”.

אזרחים ותיקים המעוניינים לקחת חלק בתוכנית מוזמנים לפנות למוקד שלנו 8840*.

;