fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2023/06/ספרים-מומלצים2.jpg

5 ספרים חדשים על ניכור ובדידות, על אהבה וטירוף: רבי מכר שמומלץ מאוד לקרוא אותם השבוע

התאהבות בלתי אפשרית, אהבה שכולה הקרבה, טיפולי פוריות או קריירה, להתאהב ולהישאר בחיים

1בית הקיץ

עטיפת הספר “בית הקיץ”

מכתב אהבה למסגרת המשפחתית

רּוּבי מכריזה על אירוסיה לבן זוגה גייב וכל המשפחה נסערת. שרה, הנשואה לאביה של רובי, חוששת שמדובר בהחלטה נמהרת ולא בשלה. ורוניקה, אמא של שרה, חושבת שזו הזדמנות טובה לשתף את כולם בבשורות הקשות שקיבלה מהרופאה שלה.

ואילו אלי, אביה של רובי, מודאג מאוד. בשיחת ההיכרות הקצרה שניהלו ההורים של בני הזוג הצעירים, הוא זיהה את אמו של גייב כמישהי שניצל בעברו. הוא מבין שהטעות שעשה לפני עשרים שנה עלולה להרוס את אושרה של בתו האהובה ולהכתים את שמו לנצח. אלי המתייסר הולך ומסתגר, לא מסוגל לשתף אפילו את אשתו בסוד שכל חייו ניסה להסתיר, והודף את ניסיונותיה להתקרב אליו.

שרה מצידה מסרבת להשלים עם חיי נישואים המבוססים על ניכור ובדידות. מתוסכלת מבעלה ושחוקה מחודשים של סגר ביתי שכפתה עליהם מגיפת הקורונה, היא שואלת את עצמה אם עשתה נכון כשוויתרה על קריירה בינלאומית של פסנתרנית לטובת חיי משפחה יציבים ומוגנים. פגישה מקרית ברחוב עם אהוב נעוריה פותחת בפניה מחדש דלת לעולם שהשאירה מאחוריה ומאלצת אותה להחליט איך ייראו חייה מכאן ואילך.

זהו סיפור מרגש ושנון, על כוחה של האהבה, על ההקרבה שהיא דורשת ועל היכולת האנושית לסלוח.

“בית הקיץ”, מאת ג’ניפר ויינר, הוצאת “מודן”.

2שומרת ראש

עטיפת הספר “שומרת ראש”

לפעמים הכי בטוח לקחת סיכון

האנה ברוקס נראית יותר כמו גננת בגן ילדים מאשר כמו מישהי שיכולה להרוג אדם בעזרת חולץ פקקים. או בעט כדורי. או עם מפית בד. אבל למען האמת היא סוכנת הגנת אישים בכירה שבדיוק נשכרה להגן על כוכב-העל ג’ק סטייפלטון מפני סטוקרית בגיל העמידה שמגדלת כלבי קורגי לתצוגות.

ג’ק סטייפלטון הוא שם מוכר בכל בית – כוכב שנלכד בעדשות מצלמות הפפראצי בחופים ברחבי העולם ומפורסם, בין השאר, גם בנטייתו להתרומם מבין הגלים כשגופו הנוצץ כגופו של אל רומאי עטוף במגוון של מכנסי גלישה צמודים. אבל כמה שנים קודם, בעקבות טרגדיה משפחתית, הוא נעלם מעין הציבור והפסיק להופיע.

כשאמו של ג’ק נופלת למשכב, הוא חוזר לבית המשפחה בחווה בטקסס כדי לעזור. אולם מאחר שג’ק לא מעוניין שמשפחתו תדע על הסכנה האורבת לו, הוא והאנה נדרשים להעמיד פנים שהם במערכת יחסים. וכך, אף על פי שהזיווג עם ג’ק לא נראה אמין – גם לא להאנה עצמה – היא מוצאת את עצמה משחקת את תפקיד החברה של הכוכב המפורסם.

להאנה אומנם קל להגן על ג’ק מכל פגיעה, אבל להגן על לבה השברירי מפני התאהבות בלתי אפשרית? זה כבר הרבה יותר מסובך. מבין השורות המצחיקות, הרומנטיות ומחממות הלב עולה ומתחדדת ההבנה שלפעמים הדבר הכי בטוח שאפשר לעשות הוא דווקא לקחת סיכון.

“שומרת ראש”, מאת קתרין סנטר, הוצאת “ידיעות ספרים”.

3את עוד תתחרטי על זה

עטיפת הספר “את עוד תתחרטי על זה”

האמהוּת או הקידום

אבישג פישמן היא לוחמת מוסד מוערכת, שמשתדלת לאזן בין קריירה תובענית לטיפולי פוריות. הג’גלינג נעשה כמעט בלתי אפשרי, כשהיא מקבלת הזדמנות קידום לתפקיד שהיא חושקת בו. גל וייס, שמתמודד מולה, משוכנע שהתפקיד צריך להיות שלו, הרי הוא יודע לשבות בקסמו את מי שצריך, להפעיל קולגות, סוכנים וסתם זרים שעשויים להביא תועלת. רק בדיקת הפוליגרף התקופתית שהוא מתקשה לעבור, עומדת בינו ובין הקידום.

כשפישמן וּוייס נשלחים כזוג למשימת ריגול ברומא, הכול מתחיל לבעבע בתוכם וסביבם: טיפולי הפוריות של אבישג, שלא מצליחה להחליט מה חשוב לה יותר, האימהוּת או הקידום; הסוד של וייס שמאיים להרוס את הקריירה שלו; המתח ששורר בין שניהם, ומעל הכול – הפצצה המתקתקת שעליהם לנטרל.

רומן מהיר ועצבני כמו אבישג, קשוח ומלא הפתעות כמו וייס, והוא כתוב נפלא: הדמויות שלו נכנסות אל הלב, העלילה דינמית ומפתיעה, ויש בו עצב וצחוק, יופי ותנועה.

“את עוד תתחרטי על זה”, מאת נועה שלו, הוצאת “כנרת זמורה ביתן”.

4נאמנות

עטיפת הספר “נאמנות”

רומן אינטליגנטי ומסעיר

ניו-יורק בתחילת המאה העשרים. חייהם הפתלתלים של שני צעירים נוסקים ונהפכים לאגדה מזהירה ואפילה גם יחד, על רקע עולם הפיננסים גדוש התככים.

אך מה הם הצללים האמיתיים בחייהם? איזו מארבע גרסאות חייהם היא הנכונה? מי מארבעת המסַפרים נאמן למציאות ולאמת? והאם בכלל תיתכן אמת שכזאת?

הרנן דיאז רוקם ופורם סיפור רחב יריעה המתפרש על פני מאה שנה. בפרוזה מרהיבה ובמבנה מלא ברק, הוא מאתגר את הקורא לנסות להבחין בין עובדות לבדיון, להתבונן באופן שבו ההיסטוריה נכתבה, שוכתבה ועוותה על ידי בעלי הכוח ולהבין כיצד נשים הודרו ממנה.

כסיפור סוחף וחידה ספרותית מבריקה, “נאמנות” דוחק בנו להתחקות אחר ההטעיות שנמצאות בלב מערכות יחסים אישיות ואחר כוחו המשחית של ההון והקלות שבה עוצמה כלכלית יכולה ללוש את העובדות כרצונה. הספר מועמד לפרס בוקר.

“נאמנות”, מאת הרנן דיאז, הוצאת “ידיעות ספרים”.

5להתאהב ולהישאר בחיים

עטיפת הספר “להתאהב ולהישאר בחיים”

סיפור אהבה מעולם הצבא

רותי פרידמן לא חיפשה את האביר על הסוס הלבן, או את הגבר שישנה את כל עולמה. ריבאונד, זה כל מה שזה היה אמור להיות, מישהו שיעזור לה לשכוח, להתקדם הלאה. ואז היא פגשה את אלמוג אלבז וכל התוכניות השתנו. היא חשבה שהם פועלים לפי חוקים מסוימים, ברורים מאוד, אבל נראה שאלמוג פועל לפי סט חוקים משלו.

אלמוג אלבז לא מיהר להתאהב. לילה אחד, זה היה הדיל. אף אחת מעולם לא קיבלה יותר מזה, עד שרותי הגיעה. שנים הוא עמד מהצד וראה את החברים שלו נופלים בזה אחר זה, הבטיח לעצמי שלעולם לא יאפשר לזה לקרות גם לו, ואז רותי התרסקה לתוך החיים שלותצכמו מטאור והוא אפילו לא ראה את זה בא.

“להתאהב ולהישאר בחיים” מאת סופרת רבי המכר שרון צוהר הוא סיפור נוסף בסידרת “כשהגלים מתחזקים”, הפעם סיפור אהבה מעולם הצבא ושייטת 13.

“להתאהב ולהישאר בחיים”, מאת שרון צוהר, הוצאת “יהלומים”.

;